Uitdaging
Naast de internationale e-commerce formuleerde Apollo Vredestein een aantal doelen die bereikt moesten worden door middel van het nieuwe platform. Allereerst een boost in online verkopen, ten tweede een efficiëntere en gebruiksvriendelijke oplossing, ten derde een B2B selfservice module en ten slotte toegang krijgen tot meer inzichten en gegevens over online activiteiten en klantinteracties.
Dynamicweb als oplossing
Het platform maakt het voor de dealers gemakkelijker om bestellingen te plaatsen en te volgen, om toegang te krijgen tot de bestelgeschiedenis en productinformatie, om offertes te genereren en om prijzen te berekenen. Bovendien bevat de nieuwe oplossing een zoekfunctie, waardoor het voor winkeliers gemakkelijker wordt om te zoeken op productcode of naam, of zelfs op uitgebreide productgroep filters.
Resultaten
Het nieuwe internationale B2B e-commerce retailer platform voldoet aan de nieuwste normen en ontwerpen. Het platform is volledig responsief en beschikbaar in 15 talen, zodat retailers toegang hebben tot de site en bestellingen kunnen plaatsen terwijl ze onderweg zijn en wereldwijd orders kunnen exporteren.
Vanwege de integratie met het AS/400 en SAP ERP en PIM systeem is het platform sterk geautomatiseerd, dus wanneer een bestelling wordt geplaatst, voert het systeem automatisch real-time berekeningen uit van klant specifieke prijzen, persoonlijke kortingen en volumekortingen. Bij verwerking wordt de order doorgestuurd naar het backend kantoorsysteem voor verdere verwerking.
Alles bij elkaar, bespaart het veel tijd en middelen voor Apollo Vredestein, maar ook voor al hun internationale dealers, die minder tijd besteden aan het plaatsen en verwerken van orders - tijd die ze gebruiken om extra zaken en bestellingen te genereren, waardoor de winst van Apollo Vredestein toeneemt.