B2C e-commerce voor de grootste seksspeeltjeswinkel in de Scandinavische landen

Belugi is de grootste online webshop in de Scandinavische landen als het gaat om het grootste assortiment seksspeeltjes en lingerie. Naast vele producten en gidsen geschreven door een seksuoloog, belooft Belugi subtiele, goedkope en snelle levering aan hun klanten.

Uitdaging

Belugi heeft een webshop nodig die niet alleen de vele productcategorieën ondersteunt, maar ook tegemoet komt aan de verschillende behoeften van klanten voor het zoeken naar producten. Er is een gestructureerde webshop voor nodig om het brede assortiment en het bloguniversum te huisvesten en de omzet te verhogen. De mogelijkheid om integraties te gebruiken om de nodige systemen te koppelen, is essentieel voor het oplossen van de behoeften van Belugi.

Maar hoe maak je een webshop, functioneel in alle Scandinavische landen, en met 100% controle over de productcatalogus, content, transacties, klantdata, boekhouding en nog veel meer?

Dynamicweb als oplossing

Met de lancering van het Dynamicweb e-commerce platform is Beluga een goede webshop geworden, waar seksspeeltjes en lingerie worden verkocht. De webshop maakt gebruik van de mogelijkheden voor content management, wat belangrijk is voor Belugi, zowel voor SEO als voor de merkidentiteit. De oplossing is gemaakt met 4 taallagen en 4 verschillende valuta's, die voldoen aan de behoefte van Belugi om online aanwezig te zijn.

Deze oplossing is diep geïntegreerd in Economics, een online boekhoudsysteem dat de boekhouding voor Belugi verzorgt. Met de vele bestellingen die in het systeem van Belugi terechtkomen, is het belangrijk dat de gegevensoverdracht tussen Dynamicweb en Economics soepel verloopt.

De oplossing kan productgegevens importeren met het doel prijzen en tekst bij te werken, waardoor Belugi de kwaliteit van gegevens gemakkelijk kan onderhouden en verbeteren.

Belugi maakt ook gebruik van het Dynamicweb marketingcentrum voor e-mailmarketing, dat leads kan identificeren en content kan personaliseren voor de ontvangers. Dit deel van de oplossing kan strategisch worden toegepast bij het werken met toenemende conversie.

Resultaten

Belugi heeft nu een oplossing met een responsieve webshop met 4 taallagen en 4 valuta's, evenals alle relevante integraties.

De inkoopstroom heeft een tunnelontwerp, waardoor de klant eenvoudig en snel de check-out kan doorlopen met de nadruk op het verzamelen van betalingsinformatie in plaats van irrelevante verkoopberichten. Dit tunnelontwerp geeft de klant een gevoel van veiligheid, wat belangrijk is bij het afronden van zijn aankoopproces.

De VIP-klantenclub van Belugi maakt het de leden gemakkelijk om hun bestellingen te vinden en opnieuw te bestellen. Er zijn gedifferentieerde prijzen, speciale kortingen en berekening van vrachttarieven is mogelijk. Het is mogelijk om bestellingen te plaatsen als gast, als ingelogde gebruiker en als lid van de VIP-klantclub.

Bekijk een korte videopresentatie van de Belugi oplossing door inetdesign.

Belugi
Klant
Belugi
Locatie
Denemarken
Segment
B2C, Marketing, Retail
Website
www.belugi.dk/
Partner
INET-DESIGN ApS

Soortgelijke cases