Cafax

Cafax is een Deens bedrijf, opgericht in 1960 en daarmee de oudste leverancier van bedrijfskoffie. Cafax heeft één doel: De geweldige koffiebeleving. Dit is wat u krijgt wanneer alles perfect werkt - wanneer de machine brouwt, de koffie goed smaakt en hulp altijd in de buurt is.

Uitdaging

Cafax had een nieuwe motiverende bedrijfswebsite nodig met een gebruiksvriendelijke B2B e-commerce oplossing. De e-commerce oplossing moest rechtstreeks integreren met Microsoft Dynamics NAV voor zowel producten, bestellingen als live klant-specifieke prijzen. De winkel moest de gebruikers toegang geven tot recente bestellingen, tools voor nabestellingen, favorietenlijsten maken en beheren.

Het webdesign moest motiverend en responsief zijn voor verschillende browsers en klanten. Het moest daarnaast voldoen aan marketingvereisten voor gebruiksgemak. Vooral de website en de winkel moesten gebruiksvriendelijk, snel en efficiënt in gebruik zijn. Ten slotte was een kaart-gebaseerde dealerzoekopdracht en nieuwsbrieftemplate nodig. Cafax moest ook een manier vinden om het gebruik van hun bedrijfskleuren op een flexibele maar strikte manier te garanderen. Het identiteitskleurenschema van Cafax is een fundamenteel onderdeel van de bedrijfsidentiteit.

Dynamicweb als oplossing

· Schoon, snel en helder Razor templates met verkleinde SASS (CSHTML en SCSS)
· Eenvoudig en intuïtief afrekenen op één pagina
· De eCom-module wordt gebruikt voor eenvoudige nabestelservices om te voldoen aan de behoeften van B2B-gebruikers
· NORRIQ Live Web Integration (N-LWI) naar Dynamics NAV
· Aangepaste gecodeerde modules voor recente orders (NAV) en voor favorietenlijsten
· Een 'Standaard' content-item varieert op functie, positie, uiterlijk, interactie etc.
· De hoofdgebieden Bedrijfssite en E-commerce zijn georganiseerd in twee verschillende navigatiemenu's
· Statische landingspagina's tonen en verklaren de productgroepen, motiveren de gebruiker om te kopen en linken naar de productgroep in de webshop
· Het kleurenschema wordt gedefinieerd als itemselectie voor voor- en achtergrondkleuren
· Items worden gebruikt voor de website en paragrafen
· Specifieke master-content kan eenvoudig worden gedefinieerd als iteminstellingen
· Het gebruik van itemiconen/miniaturen maakt het eenvoudig om hun verschillen voor webmasters te begrijpen

Resultaten

We ontwikkelden een motiverende, supersnelle en responsieve B2B e-commerce oplossing die het Cafax marketingteam een intuïtieve backend gaf voor het bewerken van de content. Het ontwerp is visueel aantrekkelijk met een nieuwe frisse look die het bedrijf onderscheidt van zijn concurrenten.

Het winkelontwerp richt zich op de e-commerce normen en vereenvoudigt de functionaliteit, waardoor de gebruiker een toegankelijke winkel en een gebruikersvriendelijke klantervaring krijgt.

De visuele identiteit is nauw gedefinieerd in selecteerbare kleuren en het bedrijfslettertype is geïmplementeerd. Wat Marketing de tools biedt die nodig zijn voor volledige content-flexibiliteit binnen een reeks regels om hun visuele identiteit te behouden.

Cafax
Klant
Cafax
Locatie
Denemarken
Segment
B2C, Manufacturing, Dynamics NAV
Website
www.cafax.dk
Partner
NORRIQ A/S

Soortgelijke cases