Clemco

Clemco is een Deens groothandel en projectbedrijf dat zich specialiseert in industriële coating van staal en gebouwen.

Uitdaging

Clemco wilde doorgroeien van een website van de eerste generatie naar een volledig gedigitaliseerde B2B e-commerce oplossing. Daarbij was de primaire uitdaging het opzetten van een gebruiksvriendelijke B2B oplossing waarmee duizenden producten en meer dan 10.000 artikelnummers in één productcatalogus kunnen worden beheerd.

Naast de e-commerce oplossing, wilde Clemco loyaliteit kunnen genereren door 40% van hun bestaande klanten in eerste instantie om te zetten in digitale gebruikers. Ten tweede moet de oplossing in staat zijn klanten gepersonaliseerde en gerichte content te presenteren om de e-commerce ervaring aantrekkelijker en nuttiger te maken. Het doel was om 40% van alle toekomstige bestellingen over te zetten naar de e-commerce.

Dynamicweb als oplossing

In de nieuwe oplossing hebben Clemco en hun Dynamicweb partner, No Zebra, alleen de standaard Dynamicweb functionaliteit gebruikt op basis van de unieke voorkeuren en technische mogelijkheden. Hierdoor zijn ze er niet alleen in geslaagd om een oplossing te creëren die goed werkt en presteert, maar ook gebruikersvriendelijk en gemakkelijk te beheren is.

Digitale marketingmogelijkheden vormen een belangrijk onderdeel van Clemco's nieuwe digitale strategie en hebben plaatsgemaakt voor nieuwe SEO-inspanningen, die naar verwachting de online zichtbaarheid van het bedrijf zullen verbeteren. De sleutel tot succes is de nieuwe digitale oplossing, die goed presteert en zorgt voor een hoge indexering in Google.

Het doel is om de voortdurende plaatsing van het bedrijf in de top 10 van Google te garanderen door relevante zoekwoorden te identificeren en analyseren.

Resultaten

Verschillende producten en productcategorieën van Clemco zijn al zichtbaar in de top 5 zoekopdrachten van Google, wat heeft geleid tot verbeterde zichtbaarheid, nieuwe bezoekers en nieuwe klanten. Het bedrijf verwacht de positieve ontwikkeling te handhaven door voortdurend producten en productcategorieën toe te blijven voegen. Hierdoor genereert de website automatisch extra bezoekers, die een verbeterde gebruikerservaring kunnen verwachten in vergelijking met eerdere normen. De nieuwe website is responsief en de informatiehiërarchie maakt de uitgebreide productcatalogus beter beheersbaar en toegankelijk.

Clemco heeft hoge verwachtingen van de nieuwe website en verwacht dat deze extra en langere sessies zal genereren, die als centraal punt dienen om de nieuwe doelen te bereiken op basis van meer online bestellingen en een verbeterde online zichtbaarheid - vooral wat betreft het aantal geregistreerde gebruikers.

Clemco
Klant
Clemco
Locatie
Denemarken
Segment
B2B, Marketing, Distribution
Website
www.clemcodenmark.com/
Partner
No Zebra ApS

Soortgelijke cases