Danbo

De twee nationale meubelketens Danbo en Smag & Behag zijn zowel vrijstaande meubelketens als onderdeel van de In2house franchiseonderneming.

Uitdaging

Danbo heeft eerder een individuele online strategie uitgevoerd, waarbij elke winkel zijn eigen unieke domein had dat overeenkomt met de stad waarin de winkel was gevestigd - bijv. viborg.danbo.dk. Deze aanpak genereerde echter een reeks aan SEO-nadelen, omdat de 'link juice', dat de toegevoegde waarde van Google is, verspreid was over alle verschillende domeinen. Danbo had daarom één enkel domein nodig met daarin alle individuele winkels.

Dynamicweb als oplossing

Novicell en In2House besloten om Danbo.dk te lanceren op basis van een geïntegreerd Dynamicweb platform, met de benodigde tools voor e-commerce, content-beheer en marketing. Bovenal zou het Danbo in staat stellen om sterk geoptimaliseerde oplossingen voor de zoekmachines te maken met behulp van de ingebouwde keyword analysetool en daarmee nieuwe en verbeterde online zichtbaarheid te verkrijgen.

Resultaten

De oplossing heeft een indrukwekkende verbetering van 29% in de traffic gegenereerd door product-gerelateerde zoekwoorden, en Danbo is nu van buiten de top 50 naar nummer 1 gegaan op het trefwoord "Møbler" (meubilair).

De resultaten hebben een continue toename in online verkoop en merkbekendheid laten zien, die uiteindelijk de cross-channel interactie tussen de websites en de fysieke winkels ondersteunt.

Thomas Hagerup, Managing Director at In2House
"We zijn erg blij met de positieve impact van onze samenwerking, vooral wat betreft onze online zichtbaarheid. We kijken nu uit naar de lancering van Smag & Behag, waar we vergelijkbare resultaten verwachten."
- Thomas Hagerup, Managing Director at In2House
Danbo
Klant
Danbo
Locatie
Denemarken
Segment
B2C, Marketing, Retail
Website
www.danbo.dk
Partner
Novicell

Soortgelijke cases