Danish Agro

De Danish Agro Group heeft meer dan 4.500 werknemers in dienst en bestaat wereldwijd uit 80 agro-industriële bedrijven die zijn gespecialiseerd in de handel in gewassen, voedermiddelen, meststoffen en zaden.

Uitdaging

Danish Agro benaderde Dynamicweb partner Novicell met een verzoek voor een nieuwe collectieve platformoplossing waarmee alle afzonderlijke bedrijven op één plaats kunnen worden verzameld. Bovendien moest de oplossing flexibel zijn en in overeenstemming zijn met de plannen van het bedrijf voor de implementatie van e-commerce, digital marketing en taalversies.

Dynamicweb als oplossing

Danish Agro en Novicell hebben het Dynamicweb All-in-One Business Platform gebruikt als basis voor de nieuwe digitale oplossing, die momenteel de volgende drie bedrijfsdomeinen omvat:

1) De website van Danish Agro omvat 15 verschillende talen en wereldwijde dochterondernemingen. Op dit moment runnen 29 internationale editors de site door content te maken en te publiceren die is aangepast aan de lokale voorkeuren. De afzonderlijke sites zijn in principe hetzelfde, maar houden rekening met de individuele behoeften van elk bedrijf: gebruiker-specifieke prijslijsten, medewerkers worden dagelijks geïmporteerd vanuit LandIT en grondstofprijzen worden uit het Danish Agro portaal gehaald.

2) De B2C e-commerce, danishagroshoppen.dk, die het Dynamicweb Integration Framework gebruikt voor live integratie met Dynamics NAV.

3) De B2B winkel, hattingagro.dk, met integratie met Dynamics AX, die een centrale rol speelt in de plannen van het bedrijf om een geautomatiseerde orderstroom te lanceren. Danish Agro verwacht Perfion PIM (Product Information Management) toe te voegen aan de e-commerce oplossing in 2016.

Alle afzonderlijke bedrijfsdomeinen en websites maken gebruik van Dynamicweb items om op een redactionele en consistente manier nieuwe content te publiceren.

Resultaten

De schaalbaarheid en flexibiliteit van Dynamicweb in combinatie met de mogelijkheid om extra modules aan te sluiten, zoals een winkeloplossing en emailmarketing, was de perfecte match voor de klus.

Tegelijkertijd stelt Dynamicweb het bedrijf in staat om 15 verschillende taallagen te creëren, zodat Danish Agro al haar digitale activiteiten, zowel nationaal als internationaal, in één enkele oplossing kan samenstellen.

Ten slotte maakt de flexibiliteit van het platform het gemakkelijk om nieuwe dochterondernemingen toe te voegen door simpelweg een van de bestaande websites te kopiëren in combinatie met volledige toegang tot de gedeelde map met bestanden en afbeeldingen, die al het benodigde bedrijfsmateriaal bevat.

Prestaties: danishagro.dk
• Traffic toegenomen met 19%

Prestaties: danishagroshoppen.dk
• Organische zoekopdrachten stegen met 307% als gevolg van site-optimalisatie
• Aantal sessies is toegenomen met 285%
• Transacties verhoogd met 208%
• Omzet steeg met 52%

Prestaties: hattingagro.dk
• Conversieratio verhoogd met 62%
• Traffic toegenomen met 13%

Lise Vølund, Head of Marketing, Danish Agro
"We chose Dynamicweb because it covers everything. Instead of using one system when sending out newsletters and another when working with SEO, we need a centrally managed system that can solve all our needs while continuously developing and optimizing our digital presence."
- Lise Vølund, Head of Marketing, Danish Agro
Danish Agro
Klant
Danish Agro
Locatie
Denemarken
Segment
B2C, B2B, CMS, Distribution, Dynamics NAV
Website
www.danishagro.com
Partner
Novicell

Soortgelijke cases