DCC Energi

DCC Energi is een van de leidende energiebedrijven met de verkoop van energieproducten voor zowel woningen, bedrijven als landbouw. Ze leveren ongeveer 60.000 klanten in Denemarken aan energieproducten zoals stookolie, diesel, smeermiddelen, aardgas, elektriciteit, steenkool en houtpellets.

Uitdaging

DCC Energi had een nieuwe motiverende bedrijfswebsite nodig met een gebruiksvriendelijke B2C webshop geïntegreerd met hun Nordcap ERP-systeem. DCC Energi zocht ook naar een manier om de visuele identiteit op de hele website te waarborgen met een bedrijfskleurenschema en een uniform ontwerp.

De e-commerce oplossing moest direct integreren met hun Nordcap ERP-systeem voor zowel producten, klantgegevens, bestellingen en prijzen, en de winkel moest de gebruikers ook geavanceerde selfservice bieden. Toegang geven tot prijsberekening, meerdere afleveradressen en meerdere olietanks op elk afleveradres. Recente bestellingen, accountsaldo, betalingen, PDF-bestelbonnen, nabestelling tools, etc.

De oplossing moest ook voldoen aan individuele aangepaste vereisten zoals statistieken voor jaarlijks gebruik, geschatte resthoeveelheden voor olietanks en een systeem dat de geldigheid van afleveradressen bevestigt in overeenstemming met de interne regels van DCC Energi over de levering. Ten slotte vereiste de winkelwagen mismatch validatie en selecteerbare leveringsdata.

Daarnaast wilde DCC Energi processen stroomlijnen, zoals de vermindering van het aantal bestellingen per telefoon. Het webdesign moest ook motiverend en responsief zijn voor verschillende browsereenheden en klanten. Het moest daarnaast voldoen aan marketingvereisten voor gebruiksgemak, en de winkelervaring in het bijzonder moest gebruiksvriendelijk, snel en efficiënt in gebruik zijn.

Dynamicweb als oplossing

• Schone, snelle en heldere Razor templates met verkleinde SASS (CSHTML en SCSS)
• Afrekenen op één pagina met aangepaste inline-stappen op basis van verschillende keuzes en instant-step-validatie
• Aangepaste NORRIQ Live Web Integration (N-LWI) met Nordcap ERP-systeem
• Aangepaste gecodeerde modules voor prijslijsten, adressen, olietanks, bestellingen, etc.
• Een 'Standaard' content-item variërend op functie, positie, uiterlijk, interactie, etc.
• Statische landingspagina's tonen en verklaren de productgroepen, motiveren de gebruiker om te kopen en leiden tot bestellingen
• Het kleurenschema wordt gedefinieerd als item-selecties voor voor- en achtergrondkleuren
• FAQ-gebied verdeeld over samenvouwbare item-lijsten, gesorteerd in tabbladen
• Items worden gebruikt voor website en paragrafen
• Specifieke master-content kan eenvoudig worden gedefinieerd als item-instellingen
• Het gebruik van item-iconen/miniaturen maakt het eenvoudig voor webmasters om hun verschillen te begrijpen

Resultaten

DCC Energi en Dynamicweb partner, Norriq, ontwikkelden een motiverende, snelle en responsieve oplossing die het DCC-marketingteam een intuïtieve backend biedt voor het bewerken van content. Het ontwerp is visueel aantrekkelijk met een nieuwe frisse uitstraling die het bedrijf opvallender maakt.

De webmaster heeft vrijheid binnen het ontwerp van de website. Item-instellingen bieden veel verschillende manieren om content te presenteren. Het kleurenpalet is in overeenstemming met de visuele identiteit, dus de opties voor het presenteren van content op elk moment symboliseren de identiteit van het bedrijf.

Het interactieontwerp vereenvoudigt de complexe functionaliteit, waardoor de gebruiker een toegankelijke winkel en een gebruiksvriendelijke klantervaring krijgt. En de visuele identiteit is nauw gedefinieerd in selecteerbare kleuren en de bedrijfslettertypen zijn geïmplementeerd. Dit geeft marketing de tools die nodig zijn voor volledige content-flexibiliteit binnen een reeks regels om hun visuele identiteit te behouden.

Henrik Ottosen, Markering Manager, DCC Energi
"De nieuwe B2C e-commerce oplossing biedt onze particuliere olie klanten de mogelijkheid om 24 uur per dag een bestelling te plaatsen en online te betalen. Een mogelijkheid die voldoet aan een van onze kernwaarden - flexibiliteit. De klanten hebben ook toegang tot hun privé facturering en orderhistorie wanneer nodig, waardoor ze minder afhankelijk zijn van de normale openingstijden. Tegelijkertijd gaf de directe en naadloze integratie tussen Dynamicweb en ons ERP-systeem ons de mogelijkheid om enkele van de handmatige processen te verkorten en daardoor konden we onze resources inzetten in andere gebieden."
- Henrik Ottosen, Markering Manager, DCC Energi
DCC Energi
Klant
DCC Energi
Locatie
Denemarken
Segment
B2C, CMS, Marketing, Distribution
Website
www.dccenergi.dk
Partner
NORRIQ A/S

Soortgelijke cases