Dermalogica

Færch Hudpleje & Kliniksupport Ltd is de Deense distributeur van de huidverzorgingsproducten Dermalogica en Clean Start, evenals de make-upserie Jane Iredale.

Uitdaging

Klanten vonden het moeilijk om de producten te vinden en te kopen, aangezien de producten uitsluitend worden verkocht door professionele huidverzorgingscentra in Denemarken. Daarom waren de producten niet erg toegankelijk voor de doelgroep en de meeste klanten kochten in het buitenland of in buitenlandse webshops.

De uitdaging was om de producten beter toegankelijk te maken op de Deense markt zonder door de professionele huidverzorgingsklinieken als concurrent te worden ervaren, en in de toekomst in staat te zijn om continue uitbreiding en meer individuele merkwebshops aan te kunnen.

Dynamicweb als oplossing

Een centraal onderdeel van de oplossing was om de samenwerking tussen Færch en de huidverzorgingscentra te versterken. Dus wanneer bezoekers op de individuele websites van de kliniek naar de Dermalogica webshop worden verwezen, krijgen de klinieken een commissie van de inkomsten. Dit is mogelijk doordat Dynamicweb integreert met Dynamics NAV en in staat is om te registreren vanuit welke websites de klanten worden doorverwezen. Færch verzorgt het volledige bestelproces - een vrij aantrekkelijke setup voor de reseller klinieken.

De oplossing dient ook als een site voor consumenteninformatie, met meer informatie over de afzonderlijke producten in de webshop. De producten worden weergegeven samen met pictogrammen die de producteigenschappen symboliseren. Op deze manier kunnen klanten in de webshop hun zoekopdrachten filteren op basis van hun behoeften, huidtype, etc. Tot nu toe bevat de oplossing drie B2C webshops voor de merken Dermalogica, Clean Start en Jane Iredale en een B2B portaal genaamd Kosmetolognet, waar de klinieken kunnen producten bestellen.

Resultaten

Voor Færch waren de resultaten van de oplossing duidelijk. De oplossing creëert een nieuwe vorm van samenwerking tussen Færch en de huidverzorgingsklinieken - en dat is te zien aan de eindresultaten van beide partijen.

Het aantal bezoekers en transacties stijgt met de maand en de conversieratio is hoger dan in vergelijking met andere B2C webshops. Een ander voordeel van de B2B oplossing is dat de foutmarge voor orderafhandeling is geminimaliseerd. Dit heeft tijd vrijgemaakt voor veeleisende resources, die nu veel efficiënter worden ingezet in andere zakelijke gebieden.

Lars Færch, CEO, Færch Hudpleje og Klinik Support A/S
"Voor ons is Dynamicweb de perfecte oplossing omdat het flexibel is, gemakkelijk om mee te werken en omdat het kan worden geïntegreerd met ons ERP-systeem. Het is gemakkelijk voor ons om een nieuwe webshop te openen voor een van onze merken. Onze Dynamicweb partner maakt de technische aanpassingen. Eigenlijk rest ons alleen nog een andere Dynamicweb licentie te bestellen, zodat we een nieuw merk kunnen lanceren zonder elke keer opnieuw te hoeven beginnen. "
- Lars Færch, CEO, Færch Hudpleje og Klinik Support A/S
Dermalogica
Klant
Dermalogica
Locatie
Denemarken
Segment
B2C, B2B, Marketing, Distribution, Dynamics NAV
Website
www.dermalogica.dk
Partner
NORRIQ A/S

Soortgelijke cases