B2B E-COMMERCE MET PRODUCTCATALOGUS EN MARKETINGCAMPAGNES

Domino Systems maakt gebruik van de allernieuwste technologie om te voldoen aan de etiketterings- en markeringseisen van elke industrie.

Uitdaging

Domino Systems heeft Dynamicweb's premium solution partner Flex Media benaderd met een nieuwe en zeer ambitieuze marketingstrategie. Om aan de behoeften van het voorstel te voldoen, was een all-in-one platform voor contentmanagement en e-commerce vereist. Het platform moest zorgen voor de uitrol van een strategisch marketingplan dat het volgende omvatte:

  • Een nieuwe, gestructureerde en vereenvoudigde website, met een uitnodigend ontwerp en visuele presentatie

  • Verhoogde merkaandacht

  • Geavanceerde zoekoptimalisatie en aanwezigheid op Google

  • Het opzetten van een onderscheidende support sectie om de aandacht te vestigen op hun 24-uurs telefonische supportlijn

  • Het verbeteren van klantpersonalisatie via het gebruik van klantenlogins op gespecialiseerde klantgerichte gebieden op de website. Ook om een gebruikersgerichte nieuwsbrieffunctie (e-mailmarketingautomatisering) te versterken

  • Een duidelijk overzicht dat het voor de klant gemakkelijker maakt om te zien welke producten en diensten Domino Systems aanbiedt en voor welke bedrijfstakken en gebieden ze nuttig zijn

  • Integratie met het economische systeem, Dynamics NAV (Navision)

Dynamicweb als oplossing

Domino Systems koos Dynamicweb's all-in-one platform voor hun nieuwe website omdat het is samengesteld uit alles wat nodig is, allemaal binnen één enkel programma. Dit omvat de noodzaak om content te beheren, toezicht te houden op webwinkelfuncties, marketingfuncties te beheren en geavanceerde personalisatie aan te kunnen.

SEO was een integrale en imperatieve parameter voor Domino Systems en daarom was content een belangrijk onderdeel van de oplossing. Het was essentieel dat de content op alle kanalen herbruikbaar was, op een persoonlijk en boeiend niveau, zodat deze logisch was voor de bezoekers van de website.

Samen met Domino Systems heeft Flex Media het proces constructief gepland, waardoor het mogelijk was om een B2B oplossing uit te rollen in verschillende stappen. De eerste stap was het bouwen van de nieuwe website met goed gedefinieerde productweergaven en de nieuwsbrieffunctie.

De oplossing is aangepast om rekening te houden met de drie doelgroepen van Domino System, waarvan er één intern is. Het was dus cruciaal dat de website ook fungeerde als een interne communicatietool voor de werknemers van het bedrijf. Daarnaast zijn SEO methoden toegepast over de hele website, in overeenstemming met de digitale marketingstrategie, om ervoor te zorgen dat de website kan worden gevonden door de relevante doelgroepen.

De huidige fase van het project omvat de constructie van de supportsectie. Het is bedoeld als een selfservice-hub voor de klant, die beschikbaar zal zijn via een gepersonaliseerde login. Hier kan de klant gebruikershandleidingen en documenten voor probleemoplossing vinden. Als een printer bijvoorbeeld midden in de nacht niet goed functioneert, kan de klant via de hub advies en ondersteuning krijgen.

Een bijkomend voordeel van het hebben van een login bij Domino Systems is dat het mogelijk is om de content van de supportsectie te richten op de voorkeuren van de klant. Door de verwijdering van alle irrelevante documenten uit de servicehub, wordt de ervaring voor de klant gestroomlijnd.

Verder richt deze stap zich ook op gated content voor het contentmarketingplan. Bijvoorbeeld het verkrijgen van e-mails en aanmeldingen in ruil voor datasheets en andere informatie die relevant is voor potentiële klanten.

De derde fase van de oplossing richt zich op de integratie met het ERP systeem, Navision. Dit omvat ook een e-commerce oplossing waarbij de klanten prijzen kunnen vinden en reserveonderdelen zoals inkt en linten kunnen kopen.

Met een geïntegreerd ERP systeem is het mogelijk om de producten op de website te tonen in combinatie met de bijbehorende data. Dit vereenvoudigt het proces voor het bijwerken van artikelen, omdat ze alleen op één plek hoeven te worden bijgewerkt. Klantbestellingen zijn ook rechtstreeks gekoppeld aan het ERP systeem, waardoor de administratie voor Domino Systems wordt vereenvoudigd.

Resultaten

Door de combinatie van een langetermijnstrategie en de effectieve nieuwe website is er al positieve vooruitgang in zichtbaarheid op Google aangetoond. De nieuwe Domino Systems website heeft 460% geïndexeerd door de SEO inspanningen. Bovendien is Domino Systems nu verplaatst naar pagina 1 op 82 keyword zoektochten. Van deze 82, is 50% top 1 plaatsing. De SEO inspanningen hebben een duidelijk effect gehad op het zichtbaarder maken van Domino Systems voor potentiële klanten op Google.

Daarnaast heeft Domino Systems de mogelijkheid gehad om de geavanceerde nieuwsbrieffunctie te gebruiken in het All-In-One platform van Dynamicweb. Door het gedrag van de klant te beoordelen bij het gebruik van de website, heeft Domino Systems een meer gestroomlijnde en op maat gemaakte direct-mail marketingservice met de klant mogelijk gemaakt. Ze hebben de mogelijkheid om geautomatiseerde e-mailstromen te gebruiken op basis van doelgroepen en gedrag en met de optie voor split-testen om de klikfrequentie en conversies te verhogen.
Kweku Sarquah, Sales and Marketing Coordinator, Domino Systems
"Op onze nieuwe website hebben we een nieuwe identiteit en een duidelijke toename van onze online aanwezigheid gekregen. Onze manier van zaken doen is nu veel meer gericht op het digitale gebied en de website heeft op indrukwekkende wijze onze doelstelling om meer digitaal te worden toegevoegd. Het is absoluut een oplossing waar we tevreden mee zijn."
- Kweku Sarquah, Sales and Marketing Coordinator, Domino Systems
Domino Systems
Klant
Domino Systems
Locatie
Denemarken
Segment
B2B, Marketing, Manufacturing
Website
www.dominosystems.dk
Partner
Flex Media ApS

Soortgelijke cases