Ege

Ege is een van de toonaangevende bedrijven binnen Europa op het gebied van ontwerp, ontwikkeling en productie van unieke tapijten van hoge kwaliteit.

Uitdaging

De kernactiviteit van Ege is de verkoop van tapijten in combinatie met advies, ontwerp en implementatie. Als gevolg hiervan heeft Ege ervoor gekozen om geen tapijten online te verkopen, maar richten zij zich op het aanbieden van inspirerende content en ontwerpen, gecombineerd met effectieve multi-channel leadgeneratie. Voor dat doel had Ege een nieuwe digitale oplossing nodig die in staat was om:

• Traffic, zowel merk als producten te vergroten;
• Het aantal leads (bijvoorbeeld sample bestellingen) te verhogen;
• Het aantal emailtoestemmingen te verhogen.

Afgezien van de mogelijkheid om de verkoop te verhogen, zou de nieuwe oplossing geïntegreerd moeten worden met het backofficesysteem van het Ege, Movex.

Dynamicweb als oplossing

Dynamicweb partner, Co3, heeft de nieuwe Ege oplossing ontwikkeld op hun unieke Espresso websiteoplossing, gebaseerd op het Dynamicweb All-in-One Platform.

De oplossing heeft een naadloze integratie met Movex, waardoor bezoekers door de volledige productcatalogus met meer dan 10.000 items kunnen bladeren. Sommige productnummers bevatten zelfs aanvullende variantopties op basis van tapijtfronten en -ruggen. Voorheen vereiste het proces voor het bijwerken en onderhouden van de volledige productcatalogus en alle bijbehorende gegevensbladen veel handmatige bronnen. Met de nieuwe oplossing kunnen zowel klanten als partners gemakkelijk toegang krijgen tot productgegevens en specifieke PDF datasheets genereren met de exacte informatie en eigenschappen die ze nodig hebben.

De integratie tussen het Dynamicweb platform en het ERP-systeem van het bedrijf, Movex, zorgt voor volledige automatisering van het productinformatiebeheer. Bovendien verzamelt het alle order- en productinformatie in één enkele database en zijn belangrijke orders geïntegreerd met het klantencentrum van Ege.

De oplossing is aangepast aan de lokale markten van Ege en bevat vijf verschillende taalversies. Bovendien bevat de oplossing van de B2B website met taalversies een aantal andere websites voor privé-dealers, maar wordt alles op dezelfde plaats afgehandeld.

Resultaten

Het portaal bevat meer dan 25.000 dynamische product datasheets en klanten kunnen nu samples van 10.000 artikelen bestellen – allemaal vanuit dezelfde plek.

Specifieke groei volgens strategische KPIs:

• De merk-traffic is met 35% toegenomen;
• De traffic zonder merknaam steeg met 3%;
• Het aantal leads is met 28% toegenomen;
• De nieuwe websiteoplossing heeft geleid tot een aanzienlijke besparing van resources;
• Het rendement van de investering zal naar verwachting zeer hoog zijn;
• De oplossing bevat een digitale catalogus die is geoptimaliseerd voor meer verkopen;
• De Movex ERP-integratie heeft de dagelijkse werkzaamheden aanzienlijk verminderd;
• Sunrise en Ege hebben een SoMe strategie ontwikkeld om het merk in verschillende markten te ondersteunen;
• Zowel de strategie als het ontwerp zijn ontwikkeld door Sunrise.

Jan Magdal Poulsen, Marketing & Brand Manager bij Ege
"Onze nieuwe digitale oplossing werd gelanceerd in 2015 en is volledig gebaseerd op onze nieuwe marketingstrategie in combinatie met onze duidelijke communicatieve doelstellingen. Het ontwerp is geworteld in een meetbare digitale strategie en een gecompliceerde technische backend met integratie naar ons backofficesysteem. Duizenden productnummers worden nu dynamisch gecombineerd in verschillende varianten. De eerste cijfers laten een sterke groei zien aan de hand van al onze KPIs, inclusief traffic en conversie."
- Jan Magdal Poulsen, Marketing & Brand Manager bij Ege
Ege
Klant
Ege
Locatie
Denemarken
Segment
B2C, B2B, Marketing, Manufacturing
Website
www.egecarpets.com/ege
Partner
Co3 A/S

Soortgelijke cases