B2C omni-channel

Met meer dan 170 fysieke winkels door heel het land, is El-Salg een van de grootste wederverkopers van elektronica in Denemarken. Naast het brede assortiment, heeft de keten ook een goed ontwikkeld serviceconcept.

Uitdaging

Met zo’n grote vertegenwoordiging en een groot nationaal bewustzijn van de keten, heeft El-Salg een enorm digitaal potentieel. El-Salg staat voor een omni-channel oplossing en wil dezelfde ervaring voor al zijn klanten bereiken, ongeacht of de klant fysiek aanwezig is in de winkel of thuis met een digitaal apparaat. Door het volledige assortiment en alle service concepten naar alle winkels te verspreiden, kan El-Salg de omzet op al hun verkoopkanalen verhogen.

Dynamicweb als oplossing

De oplossing van El-Salg in Dynamicweb heeft het mogelijk gemaakt om een ware omni-channel strategie te ontwikkelen. De oplossing is een All-in-One business platform en is geïntegreerd met het ERP systeem van El-Salg, AX. Met een winkelintegratie zijn de klanten verbonden met een fysieke winkel, die verantwoordelijk is voor het leveren van de directe service of productinstallatie aan de klant. Het is ook deze lokale winkel die de afzender van e-mailnieuwsbrieven is.

Natuurlijk heeft de oplossing een duurzaam, responsief ontwerp dat zorgt voor eenvoudige navigatie door de webshop, ongeacht of de klant een laptop, tablet of mobiele telefoon gebruikt. Het responsieve ontwerp is vooral relevant voor El-Salg omdat het onderdeel is van hun omni-channel strategie om het online productassortiment beschikbaar te hebben voor zowel klanten als werknemers in de winkels.

In die context is de webshop beschikbaar op de in-store tablets die in elke El-Salg winkel in Denemarken zijn geïnstalleerd, zodat de klant toegang heeft tot het hele productassortiment. De productfilter maakt het gemakkelijk voor zowel de klant als de werknemer om hun weg te vinden door het brede scala aan producten.

De oplossing heeft een intelligente zoekmachine op basis van Solr. Het zorgt ervoor dat de klant snel de meest relevante producten kan vinden. De zoekfunctie zoekt door zowel producten als content, wat handig is voor aankoopgerichte zoekopdrachten maar ook voor onderzoek gerichte zoekopdrachten.

Resultaten

El-Salg heft de eindstreep bereikt met hun omni-channel strategie door een webshop te realiseren die ook in gebruik is in de winkels door heel Denemarken in de vorm van in-store tablets. De integratie van de webshop met de winkels maakt het mogelijk om in contact te blijven met de klanten met lokale aanbiedingen van de winkels. Het responsieve ontwerp zorgt voor een functionele en gebruiksvriendelijke webshop op zowel de in-store tablets als de eigen smartphone van de klant.

El-Salg heeft een complete integratie met Hubspot en Raptor. De Hubspot integratie heeft productwidgets, tracking, garantie en nieuwsbrieven – om er maar een paar te noemen. De Raptor integratie beveelt producten in de webshop aan op 3 niveaus: algemeen, productcategorieën en productitems. Productfeeds kunnen worden gepersonaliseerd en e-mails voor verlaten winkelwagentjes kunnen automatisch worden verzonden.

Bekijk een korte video presentatie van de El-Salg oplossing.

El-Salg
Klant
El-Salg
Locatie
Denemarken
Segment
B2C, Marketing, Retail, Dynamics AX
Website
www.elsalg.dk
Partner
INET-DESIGN ApS

Soortgelijke cases