Elma Instruments

Elma Instruments is een toonaangevende leverancier van test- en meetinstrumenten voor verschillende Scandinavische industrieën.

Uitdaging

Elma Instruments heeft eerder alle RMA en kalibratie handmatig per e-mail voltooid, wat veel handmatige resources vereiste. Alle cases werden toegewezen aan individuele werknemers, die de cases van begin tot eind handmatig moesten maken, onderhouden en monitoren in het ERP-systeem.

Daarom had Elma Instruments een platform nodig dat in staat was om te integreren met hun ERP-systeem, Visma, met specifieke kalibratie voor drie verschillende accounts. Bovendien moet de oplossing de klanten in staat stellen om, bij het creëren van cases, verzendmethoden te specificeren. Met name voor de Noorse klanten, die de voorkeur geven aan specifieke bezorgservices.

Dynamicweb als oplossing

Om de set-up te verbeteren en de handmatige hoeveelheid benodigde resources voor het verwerken van cases te verlagen, hebben Elma Instruments en hun Dynamicweb partner 1st Web het Dynamicweb All-in-One Platform als basis gekozen.

De oplossing is gebouwd volgens het bedrijfsontwerp van Elma Instruments met login en integratie met Visma. De integratie maakt het bestelproces effectiever omdat het automatisch klantgegevens levert, zodat de klant alleen informatie aan het RMA-formulier hoeft toe te voegen.

De oplossing heeft ook de workflow met betrekking tot kalibratie verbeterd. Nu ontvangt de klant automatisch een e-mail met een dynamische link wanneer de producten service en kalibratie nodig hebben. Door op de link te klikken, wordt de klant automatisch doorgestuurd naar een kalibratieformulier, waar alle gegevens al zijn toegevoegd (serienummer, aankoopdatum, productnaam, enz.). Het enige wat de klant hoeft te doen, is de bestelling accepteren.

De volledige oplossing is beschikbaar in vier talen en bevat specifieke kalibratie voor drie verschillende accounts in Visma.

Resultaten

De nieuwe oplossing heeft Elma Instruments een waardevol hulpmiddel geboden om de online klantervaring en service te verbeteren. De integratie heeft de complexiteit in verband met de verwerking van RMA en kalibratiezaken in het ERP-systeem verminderd, waardoor handmatige gegevens niet meer nodig zijn.

Alles bij elkaar heeft de oplossing Elma Instruments geholpen om hun service en orderafhandeling te verbeteren. Bovendien kunnen klanten profiteren van een responsief ontwerp en een score van 95 in Google Page Speed, wat de orderstroom en de algehele gebruikerservaring verbetert.

Jonas Sodemann, Head of Service & Calibration bij Elma Instruments
"We zijn erg blij met de samenwerking met 1st Web, die er in geslaagd is om al onze gedachten om te zetten in een waardevolle tool die ons elke dag een paar uur handmatig werk bespaart. De feedback van onze klanten is zeer positief en we ervaren een toegenomen aantal nieuwe service cases waarvoor minder handmatige correspondentie vereist is. We ontvingen regelmatig updates tijdens het hele proces en alle onvoorziene uitdagingen zijn snel gespecificeerd en opgelost."
- Jonas Sodemann, Head of Service & Calibration bij Elma Instruments
Elma Instruments
Klant
Elma Instruments
Locatie
Denemarken
Segment
B2B, Distribution, Visma
Website
rma.elma-instruments.com/
Partner
1st Web ApS

Soortgelijke cases