Electronica webshop met integratie naar Dynamics AX en Solr Search Server

Euronics is een van de grootste elektronicawinkels in Europa met 11.000 winkels. Euronics kan de klanten zeer concurrerende prijzen aanbieden voor zowel elektronica als installatiediensten. De synergie tussen het online platform en de fysieke winkels is essentieel voor Euronics.

Uitdaging

De uitdaging voor Euronics is om het grote assortiment aan elektronica, belangrijke huishoudelijke apparaten enz. te tonen op een duidelijk en gestructureerd platform, waarbij het ontwerp harmonieert met dezelfde visuele identiteit van het merk als in andere delen van Europa. De fysieke winkels moeten de relatie tussen de winkel en de online klant ondersteunen. Op dezelfde manier moet personalisatie en productaanbeveling mogelijk zijn in deze Dynamicweb oplossing.

Dynamicweb als oplossing

Met Dynamicweb heeft Euronics een Deense webshop gebouwd op een platform dat qua ontwerp is aangepast aan de grafische identiteit van de keten. De webshop is responsief en gebruiksvriendelijk op zowel desktop als mobiel en tablet. Dit is belangrijk vanwege de vele mobiele gebruikers.

De zoekmachine is geïntegreerd in Apache Solr die de klanten relevante zoekresultaten biedt wanneer ze de zoekfunctie op de webshop gebruiken. Het zoekt in zowel producten, categorieën en content. De raptor integratie maakt het mogelijk om op maat gemaakte productfeeds aan te bevelen aan de klanten. Met deze twee integraties worden de behoeftes van de klanten aan productzoekingen en inspiratie vervuld.

De webshop is ook aanwezig in alle fysieke winkels op instore-tablets, dus de klanten hebben het hele assortiment aan hun zijde.

Resultaten

De Dynamicweb Ecommerce oplossing van Euronics heeft de behoefte aan een responsief ontwerp op verschillende kanalen vervuld. Met een goed ontwerp en frontend-markup is de webshop een online weerspiegeling geworden van de visuele identiteit van Euronics. De webshop ondersteunt de installatieservices, de fysieke winkels en de folder, waarmee Euronics de aandacht van de klant wil trekken en de klanten helpt deze te lokaliseren. De integratie met de fysieke winkels maakt het de lokale winkels mogelijk om hun lokale klanten te targeten met de juiste aanbiedingen en berichten.

De Hubspot-integratie biedt de juiste tracking, leadidentificatie en marketingautomatisering. Daarnaast heeft Euronics een hoop motion graphics gekregen voor gebruik in hun online marketing.

Bekijk hier een korte videopresentatie van de Euronics oplossing door inetdesign.
Euronics
Klant
Euronics
Locatie
Denemarken
Segment
B2C, Retail, Dynamics AX
Website
www.euronics.dk
Partner
INET-DESIGN ApS

Soortgelijke cases