Fredericia Furniture

Sinds 1911 werkt Fredericia Furniture nauw samen met beroemde ontwerpers om enkele van de bekendste Deense designklassiekers te maken, die worden verkocht via een internationaal dealernetwerk.

Uitdaging

Voordat Fredericia Furniture in 2011 overstapte naar Dynamicweb en Perfion Product Information Management (PIM), hielden zij de meeste productdata handmatig bij in Excel-bestanden en andere afzonderlijke documenten. Alleen productie masterdata werd opgeslagen in het Microsoft Dynamics NAV ERP-systeem.

Productdata werd handmatig ingevoerd in een catalogusgeneratorsysteem dat exclusief werd gebruikt voor het maken van prijslijsten. Dit was een foutgevoelige, omslachtige en tijdrovende taak, die daarnaast dure adviesdiensten vereiste omdat de medewerkers zelf geen fouten in het systeem konden oplossen.

Dynamicweb als oplossing

Dynamicweb partner, PicoPublish, en Fredericia Furniture werkten aan het ontwerp met Uncle Gray, een mediabedrijf uit Aarhus. De website is ontworpen om te reageren op vier verschillende apparaat groottes en is rijk aan georganiseerde content. Dynamicweb wordt gebruikt om al deze content gemakkelijk over te zetten in pagina's, sub-pagina's en alinea's.

Het project is daarnaast sterk verbonden met Perfion, waarin alle productdata wordt beheerd, en met Navision, het ERP van Fredericia.

Alle producten in Dynamicweb worden uit Perfion geïmporteerd (met uitzondering van enkele downloads) via de data-integratie functie van Dynamicweb. De integratie is gepland en bij het zoeken worden de nieuwe indexfuncties gebruikt.

Fredericia Furniture maakt ook gebruik van planningen en aangepaste modules om bepaalde gegevens (zoals materiaalinformatie en dealers die in Perfion zijn ingevuld) in json bestanden te cachen, die vervolgens rechtstreeks in JavaScript op de website worden geopend.

De nieuwe oplossing maakt veel gebruik van de genoemde artikellijsten omdat het de beste oplossing leek te zijn voor het eenvoudig beheren van statische content. Bijvoorbeeld, het nieuws, de contactpagina, de projectenpagina, … Allen gebruiken lijsten met benoemde items voor hun content. Dit stelt Fredericia Furniture in staat om een groot aantal items eenvoudig te beheren en om te profiteren van de mogelijkheden van de Item Publisher.

Resultaten

Fredericia Furniture kan nu zijn dealers, partners en klanten van dienst zijn met veel relevante informatie en verhalen over elk product: Wie de ontwerper is, wat beschikbaar is in dezelfde collectie, wat de aanpassingsmogelijkheden zijn, enz. De partners kunnen gemakkelijk veel materialen en afbeeldingen in hoge resolutie downloaden voor gebruik in pers en media.

Door over te schakelen naar Dynamicweb en Perfion heeft het bedrijf ook zijn eigen interne werkprocessen geoptimaliseerd: Met vestigingen op verschillende locaties is het een groot voordeel dat werknemers nu toegang hebben tot dezelfde informatie in één systeem, waar ze allemaal tegelijkertijd in kunnen werken.

Fredericia Furniture kan nu zijn uitgebreide content op verschillende niveaus behouden, waardoor het meer kracht en flexibiliteit krijgt.

Hanne Skovbo, S&OP Manager, Fredericia Furniture
"We kozen voor Dynamicweb en Perfion PIM omdat het naadloos samenwerkt met Dynamics NAV en omdat we het gemakkelijk aan onze business konden aanpassen. We kunnen onze productdata modelleren en zelf schermafbeeldingen en tabbladen maken. Nu zijn we niet langer afhankelijk van dure adviesservices. Wij hebben de eerste prijslijst met Perfion in 2011 gemaakt en de investering heeft ondertussen al lang zijn vruchten afgeworpen. "
- Hanne Skovbo, S&OP Manager, Fredericia Furniture
Fredericia Furniture
Klant
Fredericia Furniture
Locatie
Denemarken
Segment
B2B, PIM, Manufacturing, Dynamics NAV
Website
www.fredericia.com/
Partner
Picopublish

Soortgelijke cases