B2C omni-channel oplossing verenigt gebruikerservaring, data en intelligent marketing

Fri Bikeshop is de grootste fietsenwinkel in Denemarken met 88 winkels verspreid over het land. Het bedrijf heeft meer dan 25 jaar ervaring met het verkopen van kwaliteitsmerken en -modellen.

Uitdaging

Fri Bikeshop wilde zijn bedrijfsstrategie opnieuw uitvinden op basis van het idee dat optimaal fietsplezier komt door het kiezen van de juiste fiets en uitrusting om aan individuele behoeften te voldoen. Om de best mogelijke klantervaring via alle kanalen aan te bieden, wilde Fri BikeShop een oplossing in één platform die zowel fysieke als elektronische producten samenbrengt.

Dynamicweb als oplossing

Fri BikeShop maakt gebruik van het Dynamicweb All-in-One platform geïntegreerd met hun eigen productcatalogus. Een aangepaste frontend is gebouwd bovenop de e-commerce van Dynamicweb, die verbinding maakt met Context Cart.

Op basis van de eigen aandelen-API van Fri BikeShop wordt bepaald of de klant de standaard inkoopstroom ontvangt of dat hij de bestelling plaatst als een prijsopgave. De laatste optie helpt bij het genereren van gekwalificeerde verkoopleads voor de lokale Fri BikeShop winkels.

Een centraal aspect van de ontwikkeling en het ontwerp van de nieuwe website van Fri BikeShop was om klanten een duidelijke en soepele ervaring te bieden. De oplossing is intuïtief, gemakkelijk te navigeren en helpt klanten bij het vinden van hun gewenste producten op elk apparaat. Elke aankoop- en consumentenstroom is zorgvuldig ontworpen om tegemoet te komen aan het gedrag en de keuzes van de consument.

Resultaten

De uiteindelijke omni-channel oplossing is geïntegreerd in 'Free Update', een intranet dat wordt gebruikt voor het toewijzen van 'probeer de fiets'-boekingen aan lokale winkels en werknemers. Deze integratie is essentieel om klanten naar de lokale winkels te lokken voor de best mogelijke winkelervaring. De opstelling helpt lokale dealers de winkelervaring aan te passen door de demo-rit en het verkoopmateriaal voor te bereiden voordat de klant arriveert. Op deze manier is de volledige stroom gebouwd om de omni-channel klantervaring te ondersteunen met een reeks slimme functies:

• Zie waar de specifieke fiets op voorraad is en bestel online - mogelijk gemaakt door intelligent voorraadbeheer en bedrijfsregels.

• Boek een testrit vanuit uw lokale winkel met behulp van het "pick and try" concept dat is gebaseerd op de integratie tussen de e-commerce en het Fri Bikeshop intranet.

• Opties voor cross- en upselling tijdens het uitchecken, samengesteld uit relevante accessoires en serviceovereenkomsten die compatibel zijn met de bestelling.

De interactie tussen de e-commerce en de fysieke winkels is een essentieel onderdeel van het nieuwe bedrijfsconcept en is sinds de lancering een enorm succes. Meer dan 800 testrit-boekingen per week, druk op de huidige intranet-oplossing en meer voorraad om de groeiende vraag bij te houden.

De integratie tussen de e-commerce oplossing, het intranet en de kassa zorgt voor volledige controle over de gehele waardeketen en ondersteunt de interne communicatie en orderafhandeling.

De oplossing combineert een optimale gebruikerservaring, data en intelligente marketing in één platform die alle online en fysieke bedrijfsprocessen verenigt. Met een duidelijke drive2store-strategie en een toegewijde aanpak voor het leveren van de best mogelijke klantervaring, heeft de oplossing aanzienlijke resultaten opgeleverd die Fri Brikeshop als de grootste fietsenwinkelketen in Denemarken positioneert.

Voorlopige resultaten

• 142% meer conversies
• Een toename van de online-inkomsten met 382%
• Duizenden testrit-boekingen
• 98% meer bezoekers van mobiele telefoons en tablets
• 1,400% meer winkelaanvragen

Mathias Duelunde, Commerce Manager, Fri BikeShop
"De samenwerking met No Zebra is gedurende het hele proces zeer effectief en winstgevend geweest. Hun behendige aanpak en zakelijke instelling hebben onze digitale aanwezigheid aanzienlijk verbeterd. De oplossing heeft niet alleen onze online universum- en fysieke winkelomgevingen overbrugd, maar heeft ook een sterke groei gegenereerd."
- Mathias Duelunde, Commerce Manager, Fri BikeShop
Fri BikeShop
Klant
Fri BikeShop
Locatie
Denemarken
Segment
B2C, Marketing, Retail
Website
https://www.fribikeshop.dk/
Partner
No Zebra ApS

Soortgelijke cases