Hjem-IS

Hjem-Is is een Deens ijsbedrijf opgericht in 1976 en staat vooral bekend om zijn vertrouwde ijscowagens die elke zomer door Denemarken reizen. Om de verkoop te vergroten en meer klanten te bereiken, heeft het bedrijf besloten om online te gaan.

Uitdaging

Eerder werkte Hjem-IS met een zeer beperkte e-commerce oplossing zonder eigentijds ontwerp en gebruikersvriendelijkheid.

Om hun online aanwezigheid nieuw leven in te blazen, wilde Hjem-IS een nieuwe, up-to-date e-commerce oplossing met verbeterde inkoopstromen die het aantal online verkopen kon vergroten. De nieuwe oplossing moet een klantenclub bevatten met loyaliteitspunten die kunnen worden geïntegreerd in de bestaande tourmanager van Hjem-IS, Kartena, om klanten te informeren over lokale levertijden op basis van de GPS-coördinaten van de bestelwagens.

Dynamicweb als een oplossing

Hjem-IS werkte samen met Dynamicweb partner, 1st Web, en besloot om het Dynamicweb All-in-One Platform te gebruiken voor het bouwen van hun nieuwe e-commerce oplossing.

Het resultaat is een nieuwe klantgerichte e-commerce oplossing met een klantclub die nieuwe gepersonaliseerde inkoopopties introduceert. Klanten kunnen inloggen en hun favoriete ijsjes en andere producten uit verschillende assortimenten kiezen - en deze toevoegen aan hun eigen gepersonaliseerde bestelling.

De e-commerce oplossing omvat automatische kortingen en aanbiedingen voordat de definitieve bestelling wordt overgebracht naar de verpakking en wordt afgeleverd bij de klanten door de Hjem-IS ijscowagens. De klant ontvangt vervolgens een melding per sms. Een complexe integratie gemaakt door 1st Web controleert het adres van de klant en waar de truck zich op dit moment bevindt. Via een algoritme, dat de afstand tot tijd berekent, zorgt het ervoor dat een externe sms-server precies 15 minuten voordat de truck het klantenadres ontvangt, een sms naar de klant stuurt. De SMS bevat tevens relevante aanbiedingen aan de klant.

Met de nieuwe e-commerce- en klantencluboplossing is Hjem-IS een stap dichter bij een volledig functionele omni-channel oplossing.

Resultaten

Sinds de lancering van de nieuwe e-commerce oplossing en klantenclub ervaart Hjem-IS een record-hoge van klantenloyaliteit gebaseerd op online engagement in nieuwsbrieven en op sociale media, maar ook in het aantal transacties van de ijswagens.

De totale omzet is gestegen en dat geldt ook voor de gemiddelde bestelgrootte. Alle klantinformatie wordt verzameld in Dynamicweb, dat Hjem-IS zal gebruiken om de klantervaring verder te personaliseren.
Hjem-IS
"Dankzij de nieuwe cross-channel klantenclub en loyaliteitspunten kunnen onze klanten nu hun eigen persoonlijke productpakketten samenstellen in ons volledige productassortiment. Door de integratie in het clubkaartsysteem kunnen we het aantal loyaliteitspunten dat elke klant heeft verkregen, bewaken en beheren en vervolgens de gegevens gebruiken om de klantervaring verder te verbeteren. Gedurende het hele proces was 1st Web een bekwame technische partner en bedrijfsadviseur die onze online aanwezigheid op meer dan 7 verschillende systemen kon verbinden."
- Hjem-IS
Hjem-IS
Klant
Hjem-IS
Locatie
Denmark
Segment
B2C, Manufacturing
Website
hjem-is.dk/
Partner
1st Web ApS

Soortgelijke cases