INOX

Sinds 1978 verkoopt Inox platen, buizen en fittingen aan klanten wereldwijd, geleverd in standaard en aangepaste vormen en maten.

Uitdaging

INOX benaderde Dynamicweb-partner, DIS/PLAY, met de behoefte om hun digitale aanwezigheid nieuw leven in te blazen en te verbeteren om aan de behoeften van de klant te voldoen en zichzelf te onderscheiden van concurrenten.

Om dit te doen, was het een absolute topprioriteit om een nieuwe visuele identiteit en een online B2B-portaal met selfservice voor klanten te implementeren, waardoor het gemakkelijker en aantrekkelijker zou worden om hun producten en diensten online te kopen. Bovendien moet het nieuwe portaal helpen het aantal handmatige bestelprocessen te verminderen, zodat medewerkers van Inox meer tijd kunnen besteden aan het verbeteren van langdurige klantrelaties.

Dynamicweb als oplossing

INOX en DIS/PLAY besloten om Dynamicweb te gebruiken als basis voor het maken van een nieuwe B2B-website en e-commerce oplossing met up-to-date productinventaris.

De nieuwe e-commerce is gebaseerd op het Dynamicweb All-in-One platform en gebruikt het standaard 'Integration Framework' om te integreren met het ERP-systeem. De oplossing is een goed voorbeeld van hoe ver u kunt gaan met Dynamicweb zonder de noodzaak van complexe codering.

De nieuwe technologie vroeg echter ook om een nieuwe visuele identiteit en zo besloot DIS/PLAY om de huisstijl op alle digitale kanalen nieuw leven in te blazen - inclusief websiteontwerp, logo, handtekeningen per e-mail, banners, campagnes en afbeeldingen. Het algemene doel was om de persoonlijke expressie van het bedrijf op alle kanalen te integreren.

Resultaten

De samenwerking tussen Inox en DIS/PLAY heeft geresulteerd in een gloednieuwe bedrijfswebsite en B2B e-commerce portaal gecombineerd met een nieuwe visuele identiteit geïmplementeerd op alle digitale kanalen. INOX kan zichzelf nu neerzetten als een modern digitaal bedrijf dat zich richt op langdurige klantrelaties.

Momenteel is INOX bezig met de branding van hun producten en het optimaliseren van hun zoekmachine rankings. Google Analytics laat zien dat hun inspanningen vruchten afwerpen en dat INOX een nieuwe digitale en concurrerende aanwezigheid heeft bereikt.

Henry Hansen, CEO, INOX
"Om de favoriet van onze klanten te blijven, is het van groot belang om INOX te begrijpen en aan te passen aan de behoeften van klanten, niet alleen van vandaag maar ook van morgen. Digitaal gaan is verplicht om dat pad te volgen, en onze oplossing, gebaseerd op Dynamicweb, ondersteunt ons volledig in die richting."
- Henry Hansen, CEO, INOX
INOX
Klant
INOX
Locatie
Denemarken
Segment
B2B, Manufacturing
Website
www.inox.dk
Partner
AKQA

Soortgelijke cases