Marketing automation in een internationale B2C omgeving

International School Twente (ISTwente) is een kleine maar hechte gemeenschap, bestaande uit bijna 200 studenten van over d ehele wereld. Zij streven ernaar een toekomstgerichte en innovatieve school te zijn die studenten stimuleert om een liefde voor het leren te ontwikkelen door het hele jaar klasactiviteiten te faciliteren.

Uitdaging

ISTwente had behoefte aan een nieuwe website die niet alleen visueel aantrekkelijk moest zijn, maar ook rechtstreeks moest bijdragen aan hun KPI's. Hun primaire KPI is een toename van 25% in applicaties tegen het einde van volgend jaar.

Omdat hun doelgroep bestaat uit mensen van over de hele wereld, is het belangrijk om een universeel aantrekkelijke website te hebben. Om een goede eerste (online) indruk te maken, moet het direct duidelijk zijn wie ISTwente is en het moet benadrukken wat de voordelen van internationaal onderwijs zijn.

Dynamicweb als oplossing

Door gebruik te maken van de unieke functionaliteiten van Dynamicweb, heeft Inextenzo (de marketingpartner van ISTwente) een oplossing bedacht door een Rapido website te maken die tevens dienst doet als een volledig geautomatiseerde marketingpool. Een vriendelijke en goed gestructureerde CMS werd gemaakt die gemakkelijk te beheren is voor alle betrokkenen.

Om bij te dragen aan de KPI's worden de kernwaarden geïmplementeerd op de website:
• Een kleine maar hechte gemeenschap
• Een internationale school die aanvoelt als familie
• Studenten van over de hele wereld samenbrengen

Om nieuwe bezoekers aan te trekken, hebben we:
• Relevante CTA's geïmplementeerd om groepen voor marketingautomatisering te bouwen.
• Verhoogde klikfrequenties door optimalisatie van de marketingautomatisering flow.
• SEO benut om betere online zichtbaarheid te bereiken.
• Gebruik gemaakt van een unieke nieuwsbrief template, ontworpen en gemaakt door Innovadis, om de persoonlijke look en feel van ISTwente te verbeteren.
• Bezoekers betrokken door het optimaliseren van de customer journey, met relevante CTA's en submenu's op de hele website.

Om de conversiepercentages van de website te verhogen, integreerde Inextenzo marketingautomatisering en verbeterde online zichtbaarheid. Dit zal nieuwe bezoekers aantrekken en ze omzetten in goed geïnformeerde en zeer relevante leads.

Resultaten

Tijdens de zomervakantie zijn buitenlandse ouders actief op zoek naar een (nieuw) school voor hun kinderen, daarom moest de website voor de vakantie worden gelanceerd. De resultaten tot nu toe zijn veelbelovend. 

Al met al een hogere gemiddelde tijd op de website, meer paginaweergaves per bezoek en een hogere klikfrequentie. De eerste aanvragen werden binnen twee dagen na de lancering van de nieuwe website ontvangen, dankzij de implementatie van verschillende relevante call-to-actions. 

International School Twente (IST)
Klant
International School Twente (IST)
Locatie
Nederland
Segment
B2C, CMS, Marketing, Organization
Website
www.istwente.org
Partner
Innovadis B.V.

Soortgelijke cases