Jaarbeurs

Jaarbeurs werd in 1916 opgericht als een netwerk- en relatieorganisatie. Het bedrijf is gespecialiseerd in het promoten van handel en industrie door kopers, markten, handelaren en producenten samen te brengen op grote tentoonstellingen en evenementen.

Uitdaging

In april 2014 rondde Jaarbeurs een fusie af tussen drie afzonderlijke bedrijven. Als gevolg hiervan moest Jaarbeurs een nieuw B2B e-commerceplatform opzetten om alle exposantenklanten vanuit één toegangspunt van dienst te kunnen zijn.

Het nieuwe e-commerceplatform moet gebruikersvriendelijke en intuïtieve navigatie bieden en gemakkelijke toegang voor het maken en bestellen van unieke beursstands voor specifieke evenementen.

Dynamicweb als oplossing

Jaarbeurs en Dynamicweb partner Innovadis hebben een nieuwe e-commerceoplossing ontwikkeld op basis van het Dynamicweb All-in-One platform met naadloze integratie met OIL, het PIM- en orderbeheersysteem van het bedrijf.

Jaarbeurs heeft al haar digitale bedrijfsprocessen verzameld in de nieuwe Dynamicweb oplossing, waarmee het bedrijf per jaar zo'n 60 tentoonstellingslocaties en winkels automatisch kan genereren. De integratie van PIM en e-commerce stelt Jaarbeurs in staat tijd en geld te besparen door productdata te hergebruiken.

Zowel Jaarbeurs als hun klanten profiteren van de oplossing met één platform, omdat het processen automatiseert en consistentie garandeert. Het stelt Jaarbeurs in staat om de hoeveelheid handmatige resources die worden besteed aan het maken van nieuwe tentoonstellingswebsites te verminderen, en klanten profiteren van de vertrouwde installatie, wat het bestelproces eenvoudiger en effectiever maakt.

Resultaten

De nieuwe Dynamicweb shop is de enige access point oplossing voor Jaarbeurs om optimale service te bieden aan de exposanten. Het bedrijf kan met één druk op de knop winkels creëren en de content gemakkelijk personaliseren voor elke winkel en elke tentoonstelling. De nieuwe multi-shop en meertalige oplossing genereert de volgende voordelen:

- Verhoogde klanttevredenheid; - Minder werknemers om hetzelfde werk te doen; - Minder technische problemen, omdat alles in één winkel samenwerkt, in plaats van vier; - Meer omzet, omdat het maken van de eigen stands voor beurzen nog nooit zo eenvoudig is geweest.

Jaarbeurs
Klant
Jaarbeurs
Locatie
Nederland
Segment
Manufacturing
Website
www.jaarbeurs.nl
Partner
Innovadis B.V.

Soortgelijke cases