Uitdaging
Ten tweede biedt Dynamicweb de nodige marketingtools voor het creëren van loyaliteitsprogramma's en gerichte communicatie, waarmee Kjær & Sommerfeldt hun online marketing kan versterken door een gesegmenteerde en gepersonaliseerde dialoog op basis van geautomatiseerde mailuitzendingen.
Dynamicweb als oplossing
De nieuwe B2C e-commerce oplossing is gebouwd op het Dynamicweb All-in-One platform en heeft een integratie met Perfion PIM en Microsoft Dynamics NAV. De primaire focus was om de algehele prestaties te optimaliseren en de visuele informatie te structureren, om de best mogelijke gebruikerservaring te garanderen.
De oplossing is 100% responsief en in staat om dezelfde hoogwaardige ervaring op verschillende platformen, zowel desktop, smartphones als tablets, te bieden. Het ontwerp is een cruciale stap geweest in het vergroten van de verkoop en het bereiken van nieuwe klanten.
Resultaten
Feiten over de uitvoering
- De omzet is sinds de lancering in maart 2017 met 400% gestegen;
- Aantal transacties is met 500% toegenomen;
- Bevat op filter-gebaseerde weergaven met facetten (typen, landen, districten, gebieden, druiven, prijs, smaak, beoordeling, producent, overeenkomst en vintage);
- Cadeaubonnen en kortingscodes;
- Evenementenkalender met aankoopfunctie;
- Exclusieve presentaties van nieuwe wijnproducenten;
- Naadloze integratie met Dynamics NAV en Perfion PIM.
Feiten over de integratie
- Alle productgegevens en verrijking worden verwerkt in Perfion en kunnen productgegevens overnemen in vergelijkbare productgroepen die de werkprocessen vereenvoudigen;
- Elimineert handmatige verwerking van data en mogelijke fouteninvoer;
- Ontvangt real-time e-commerce bestellingen voor snelle verwerking en korte levertijden;
- Repliceert prijzen en kortingen vanuit Dynamics NAV en berekent prijsverzoeken automatisch.