B2B portal met Dynamics NAV en Perfion PIM integratie

Kjaer & Sommerfeldt is niet alleen hofleverancier van het Koninklijk Deens Hof, maar ook de oudste wijnhandelaar van Kopenhagen met meer dan 45 leveranciers uit de hele wereld

Uitdaging

De markt voor de verkoop van wijn en sterke dranken aan hotels, cafés en restaurants is zeer concurrerend met veel verschillende leveranciers die concurreren om marktaandelen te vergroten en nieuwe klanten aan te trekken. De primaire uitdaging is hoe bestaande klanten te behouden en nieuwe vast te leggen.

Bijgevolg was de visie van Kjaer & Sommerfeldt vanaf het begin duidelijk: optimaal gebruik make van nieuwe digitale tools om ongeëvenaarde klantervaringen te bieden.

Om die visie te realiseren, wilde Kjaer & Sommerfeldt hun oude e-commerce vervangen door een gloednieuw B2B selfservice portaal die kan werken met het onlangs gelanceerde B2C platform. De nieuwe oplossing moet zowel B2B klanten ondersteunen bij het verkopen van Kjaer & Sommerfeldt wijnen als hun interne verkoopteam. Het moet ook helpen de tijd en middelen besteed aan bestellingen te minimaliseren en de orderstroom te optimaliseren.

Ten slotte wist Kjaer & Sommerfeldt dat hun klaten soms moeite hadden om op de hoogte te blijven van alle nieuwe wijnselecties, die in de nieuwe B2B oplossing zouden moeten worden ondergebracht.

Dynamicweb als oplossing

De nieuwe Dynamicweb B2B e-commerce oplossing van Kjaer & Sommerfeldt is geïntegreerd met Dynamics NAV en Perfion PIM en heeft niet alleen de interne verkoopprocessen geoptimaliseerd, maar ook het aantal transacties verhoogd. Net als bij de B2C e-commerce oplossing, worden allen producten aangemaakt in Perfion, wat betekent dat verlopen wijnjaren automatisch worden vervangen door nieuwe, zowel in de handel als in de bestellijsten van de klant.

Het nieuwe B2B portaal biedt klanten direct toegang tot facturen, bankafschriften, verschuldigde bedragen, enz. het maakt het eenvoudiger om opnieuw te bestellen, de bestellijst te wijzigen en een algemeen overzicht te behouden.

De oplossing ondersteunt echter niet alleen klanten, maar dient ook als een verkooptool voor het eigen verkoopteam van Kjaer & Sommerfeldt, die de portal kan gebruiken voor het verwerken van offertes, het downloaden van prijslijsten, het werken met leads en nog véél meer. Het draagt ​​allemaal bij aan het creëren van samenhang tussen het verkoopteam van Kjær & Sommerfeldt en hun klanten, die in dezelfde oplossing werken.

Om klanten en vooral obers te helpen om de nieuwste wijnen en jaargangen te leren kennen, heeft Kjær & Sommerfeldt een e-learning module toegevoegd. Op basis van de bestellijsten hebben klanten nu toegang tot vragenlijstonderzoeken op basis van de specifieke wijnen om hun personeel te trainen en te informeren. De vragenlijst wordt doorgestuurd naar het personeel en alle antwoorden worden ter beoordeling teruggestuurd naar het management. Ten slotte kunnen klanten nu wijnlijsten en smaaktabellen maken om meer omzet te genereren.

Met een assortiment van meer dan 5000 wijnen had Kjær & Sommerfeldt een effectieve en gebruiksvriendelijke oplossing nodig om producten en gegevens te beheren en te navigeren. Nu kunnen klanten zoeken door gebruik te maken van een uitgebreide ‘type-ahead’ zoekopdracht of door een ‘categorie’ zoekopdracht met gedetailleerde filtering.

Het nieuwe ontwerp ondersteunt de synergie tussen de platformen van Kjær & Sommerfeldt en het moderne en exclusieve ontwerp verbetert zowel de gebruikerservaring als de kwaliteit.

Resultaten

Sinds de lancering van de nieuwe B2B e-commerce oplossing gebouwd op het Dynamicweb All-in-One platform, is Kjær & Sommerfeldt erin geslaagd om een waardevol concurrerend voordeel in de markt veilig te stellen. Het aantal dagelijkse transacties is toegenomen en de nieuwe en verbeterde verkoop- en selfservice middelen hebben het klantbehoud verbeterd.

Binnen de organisatie heeft het nieuwe B2B portaal de dagelijkse workflows verbeterd door eerder handmatige processen te automatiseren, waardoor Kjær & Sommerfeldt meer bestellingen, in minder tijd en met minder middelen kan verwerken.

De nauwe integratie met Perfion maakt het eenvoudiger en veel sneller voor Kjær & Sommerfeldt om wijnlijsten en campagnes bij te houden, terwijl de NAV integratie real-time berekende prijzen garandeert. Alles bij elkaar heeft de nieuwe oplossing de digitale aanwezigheid van Kjær & Sommerfeldt esthetisch, technisch en functioneel verbeterd.
Kjær & Sommerfeldt B2B
Klant
Kjær & Sommerfeldt B2B
Locatie
Denemarken
Segment
B2B, Marketing, PIM, Distribution, Dynamics NAV
Website
engros.kjaersommerfeldt.dk/
Partner
Smartpage

Soortgelijke cases