KRM AG

KRM AG is een verkoop- en distributiebedrijf dat eigendom is van Ecco Holding. Het bedrijf is gespecialiseerd in de verkoop, marketing en distributie van het Ecco-productassortiment aan ongeveer 300 retailers in 18 landen. Het bedrijf is gevestigd in Zwitserland en heeft een distributiebedrijf in Polen.

Uitdaging

KRM wilde een nieuwe e-commerce oplossing om het voor haar retailers eenvoudiger en minder tijdrovend te maken om door de gehele productcatalogus te bladeren en om op maat gemaakte bestellingen te plaatsen zonder handmatige processen te moesten doorlopen.

Bovendien maakt KRM al gebruik van Dynamics AX, maar wilde het de orderstroom optimaliseren door hun bedrijfslogica gebruiksvriendelijk en toegankelijk te tonen. Om dit te doen, moest de nieuwe oplossing worden geïntegreerd met Dynamics AX voor producten, varianten, assortimenten, bestellingen en live klant-specifieke prijzen.

Dynamicweb als oplossing

Om de oplossing te realiseren werkte KRM samen met Dynamicweb om een B2B portaal te creëren met AX-integratie die de retailers op een gebruiksvriendelijke manier kan ondersteunen met meerdere zoekfacetten, aangepaste assortimenten, volledige toegang tot eerdere bestellingen en de mogelijkheid om lijsten met favoriete producten te maken.

De nieuwe e-commerce oplossing is gebouwd op het Dynamicweb All-in-One platform en geïntegreerd met de productdatabase van KRM in Dynamics AX. Nu wordt alle productdata op één plek verwerkt en kan het kruiselings worden gepubliceerd naar meerdere assortimenten voor verschillende winkels, afhankelijk van de fysieke locatie en het seizoen.

Met deze oplossing kunnen retailers het complete assortiment van ongeveer 4.000 unieke producten in verschillende maten en assortimenten doorzoeken, en biedt het KRM volledige controle over het beheer van de voorraad, voorraadaanvulling en retourorders.

Resultaten

Het nieuwe B2B portaal bestaat uit 305 verschillende retailerwinkels, 610 gebruikers, ongeveer 4.000 unieke producten en 29 verschillende assortimenten. Het stelt KRM in staat om hun bedrijfslogica bloot te leggen, zodat retailers volledige toegang krijgen tot selfservicemogelijkheden - inclusief specifieke prijzen, favoriete producten, nabestellingen, eerdere bestellingen en facturen.

Met de nieuwe mogelijkheden kunnen retailers hun eigen specifieke orders aanpassen door de exacte producten, maten en varianten te combineren die zij nodig hebben - alles in een nieuwe en geoptimaliseerde orderstroom die tijd en resources bespaart.

KRM AG
Klant
KRM AG
Locatie
Zwitserland
Segment
B2B, Distribution, Dynamics AX
Website
webstore.krm.ag/

Soortgelijke cases