KWPN

KWPN (Stamboek van het Koninklijk Nederlands Sportpaard) is een Nederlandse organisatie, gespecialiseerd in het fokken van springpaarden, dressuurpaarden, tuigpaarden en Gelderse paarden. Met 22.000 leden en ongeveer 10.000 nieuwe veulens per jaar is het KWPN een van de grootste sportpaardenstamboeken ter wereld.

Uitdaging

Door de jaren heen heeft KWPN vele websites gelanceerd, allemaal met een eigen gedeelte van de ledenservice (bijvoorbeeld nieuws, database, marktplaats, tv, ledenportaal, enz.). Als gevolg hiervan was de content gefragmenteerd over veel verschillende Content Management Systemen met veel verschillende content managers. Het onderhouden, delen en bijwerken ervan was daarom kostenefficiënt en tijdrovend.

Ook het handhaven van de bedrijfsidentiteit was een uitdaging. Met het nieuwe platform was het primaire doel van KWPN om haar lidmaatschapsservices te optimaliseren door eenvoudige navigatie en effectieve functionaliteit te bieden.

Dynamicweb als oplossing

Vanwege de uitgebreide mogelijkheden op het gebied van (lidmaatschaps-) diensten en marketing biedt het nieuwe online platform een sterke basis voor de toekomst.

De functionaliteit, eenvoudige navigatie en de organisatie van de site zijn sterk verbeterd. Alle informatie wordt opnieuw georganiseerd en formulieren worden gebruiksvriendelijker gemaakt. Leden kunnen gebruik maken van een aantal nieuwe functionaliteiten. Het nieuwe platform kan nu ook eenvoudig worden gebruikt vanaf een smartphone of tablet. Een belangrijke verbetering is het feit dat KWPN-leden slechts één keer hoeven in te loggen om alle acties uit te voeren. Van het registreren van een veulen tot het plaatsen van een paard op de KWPN-marktplaats, alles werd heel gemakkelijk.

Gebruikersvriendelijke, geïntegreerde database en lidmaatschapssysteem
De hengstdatabase, inclusief het zoeken naar fokwaarden, is een onderdeel geworden van de volledig vernieuwde KWPN Paarden database. Bij het zoeken naar paarden hoeven nu minder verplichte velden ingevuld te worden. Het sorteren en filteren van de resultaten maakt het gebruik van de database heel eenvoudig. Niet-leden kunnen nu ook de basisinformatie van elk paard bekijken, maar om alle unieke gegevens van de paarden te zien, blijft inloggen noodzakelijk.

Om dit mogelijk te maken, hebben we KWPN's ERP-systeem geïntegreerd met Dynamicweb voor standaard ledenprofielen, paarden, evenementen en allerlei specifieke ledendiensten (bijvoorbeeld de verkoop van een paard, registratie van een veulen, enz.)

Gepersonaliseerde content en e-mailmarketing
Om relevanter te zijn voor hun leden en bezoekers, wilde KWPN informatie verzamelen over hun behoeften en interesses, gebruikmakend van deze kenmerken in zowel website-content als e-mailmarketing. Om dit te doen, hebben we personalisatie geactiveerd, voor het tonen en verbergen van content op de website. Aan de andere kant geven slimme zoekopdrachten de afdeling Marketing van KWPN uitgebreide mogelijkheden om specifieke leden te selecteren als een ontvanger groep voor een of meerdere geautomatiseerde e-mailcampagnes.

Resultaten

Het nieuwe online platform van KWPN heeft al geresulteerd in een toename van lidmaatschappen, toename van tevredenheid en meer online verkopen.

Ook het beheren en delen van content in slechts één CMS (Dynamicweb) met integratie van KWPN's ERP heeft de efficiëntie van content management verbeterd.

KWPN
Klant
KWPN
Locatie
Nederland
Segment
CMS, Marketing, Organization
Website
www.kwpn.org/
Partner
Innovadis B.V.

Soortgelijke cases