Lauridsen

Drie verschillende webshops, twee afzonderlijke PIM warehouses en drie talen - allemaal binnen dezelfde weboplossing.

Uitdaging

In 2018 maakte Lauridsen een nieuwe strategie met drie must-win gevechten. Ze wilden hun omzet verhogen, de klanttevredenheid verhogen en de medewerkerstevredenheid verhogen.

Destijds hadden ze een verouderde weboplossing met een tijdrovende workflow rond productgegevens. Bovendien wilden ze hun activiteiten uitbreiden naar de Poolse markt, waar ze al hun eigen productiebedrijf hadden gebouwd met de naam Lauridsen Solutions .

Dus besloten ze te zoeken naar een nieuwe weboplossing waarmee ze hun bedrijf konden opschalen en betere klantervaringen konden bieden.

Dynamicweb als oplossing

Lauridsen heeft nu één enkele Dynamicweb oplossing, ontwikkeld door onze partner No Zebra, met drie verschillende webshops, twee verschillende PIM warehouses en drie talen - allemaal binnen dezelfde oplossing.

Met het nieuwe PIM systeem worden alle productgegevens verwerkt in een enkel, efficiënt systeem, waardoor het gemakkelijk is om de 5.000 productnummers te verwerken. Een ander voordeel van PIM is dat de time-to-market snel is en Lauridsen nu met slechts een paar klikken productgegevens kan aanmaken, bijwerken en vertalen. De tijd van productidee tot productlancering is kort - zowel in Denemarken als in Polen.

Er is nu een nauwe integratie tussen hun ERP systeem en hun weboplossing. De drie webshops hebben nu ook een inlogfunctie die klanten individuele prijzen laat zien op basis van gegevens uit het ERP systeem van Lauridsen, Visma Business.

Alle drie de webshops hebben een responsief ontwerp, wat belangrijk was voor de klantervaring. Lauridsen heeft veel verschillende doelgroepen, en voor installateurs is het belangrijk dat ze de documentatie en begeleiding vinden die ze nodig hebben, zelfs als ze met hun smartphone in een put staan.

Resultaten

Dankzij het PIM systeem en de ERP integratie besteedt Lauridsen nu minder tijd aan handmatige gegevensprocessen en meer tijd aan het creëren van waarde voor het bedrijf. Het websiteverkeer is toegenomen op alle drie de webshops, met name op www.lrt.dk met meer dan 300%.

Kijkend naar de drie must-win gevechten, aangezien veel workflows zijn geautomatiseerd en verbeterd, ziet Lauridsen een verhoogde medewerkerstevredenheid. Ze krijgen positieve feedback van hun klanten en de omzet is in de hele organisatie gestegen.

U kunt de webshops hier bekijken:
www.lhi.dk
www.lrt.dk
www.lhisolutions.com


Benieuwd hoe uw PIM project eruit zou komen te zien? Met de PIM Project Estimator ontvangt u direct een schatting.
Daniel Blicher Lauridsen, Marketing Project Manager, Lauridsen
"We hebben nu één enkele oplossing met twee PIM warehouses en drie webshops. Alle systemen communiceren met elkaar en het is heel belangrijk voor mij dat ik alle verschillende bedrijven op één plek kan beheren."
- Daniel Blicher Lauridsen, Marketing Project Manager, Lauridsen
Lauridsen
Klant
Lauridsen
Locatie
Denemarken
Segment
B2B, CMS, PIM, Distribution, Visma
Website
www.lhi.dk
Partner
No Zebra ApS

Soortgelijke cases