Lofta

Als het licht speels naar binnen valt door de Lofta dakkapel, baadt de kamer in het volle zonlicht. Licht dat door de hoogwaardige afwerking en strakke, elegante vormgeving van de Lofta dakkapel schijnt. Ineens ervaar je volkomen wat ruimte is.

Uitdaging

Lofta Dakkapellen was al enige tijd klant bij Bluedesk. Het Dynamicweb platform was inmiddels toe aan een upgrade.

Dynamicweb als oplossing

Door deze upgrade kreeg Lofta Dakkapellen er een aantal nieuwe functionaliteiten bij, werd de beveiliging aangescherpt en werd het beheer eenvoudiger.

Naast de upgrade werd het platform responsive gemaakt en het design vernieuwd. Dit was essentieel om aan te sluiten op diverse contactmomenten in de customer journey. Want bij Lofta staat, net als bij Bluedesk, de klant centraal.

De vergaarde data van Lofta Dakkapellen is gebruikt om diverse conversie optimalisatieslagen toe te passen. Bluedesk heeft alle belangrijke conversiepunten (offerte aanvragen, brochure aanvragen en afspraken) meetbaar gemaakt via Google Tag Manager. Deze data wordt doorgestuurd naar Google Analytics, waar de resultaten in een overzichtelijk dashboard worden getoond.

Resultaten

Lofta Dakkapellen heeft nu een conversiegerichte corporate website, die voldoet aan alle standaarden van dit moment en geschikt is voor e-marketing doeleinden.

Om het aantal conversies te verhogen is Bluedesk bezig met diverse SEO werkzaamheden om Lofta Dakkapellen beter vindbaar te maken voor de doelgroep in Google. Deze werkzaamheden zijn nodig gezien de hoge concurrentie in de dakkapellen markt. Er zijn een aantal zoekwoorden afgesproken met de bijbehorende doelstellingen, waardoor er gericht kan worden gewerkt aan het gewenste resultaat.

Het doel van 2016 was om aan het einde van het vierde kwartaal met 65% van de afgesproken zoekwoorden op de eerste pagina in Google komen. In april 2016 stond al ruim 40% van de zoekwoorden op de eerste pagina in Google. Daarnaast is het percentage unieke organische bezoekers (SEO) met 13,13 % gestegen op basis van de periode 1 januari – 31 maart 2016 t.o.v het voorgaande jaar.
"Het ontwerp van Bluedesk voor de website van Lofta onderschrijft de propositie op exclusiviteit en design ten volle."
- Rick Coreelmont - Commercieel Director Lofta Dakkapellen
Lofta Dakkapellen
Klant
Lofta Dakkapellen
Locatie
Nederland
Segment
B2C, CMS, Manufacturing
Website
www.loftadakkapel.nl
Partner
Bluedesk E-Business B.V.

Soortgelijke cases