Lyspunkt

Lyspunkt is een Deens interieurontwerpbureau, gespecialiseerd is in exclusieve lampen. In tegenstelling tot de concurrentie richt het bedrijf zich op exclusieve inkoopervaringen in een markt die anders door de prijs wordt bepaald.

Uitdaging

De grootste uitdaging voor Lyspunkt was om zich te onderscheiden in een concurrerende markt, waar prijsbepaling een grote rol speelt. In plaats daarvan wil Lyspunkt zijn klanten van dienst zijn met een unieke winkelervaring en biedt het een betrouwbaar en intuïtief universum vol inspirerende content en vakkennis. Tegelijkertijd moeten fysieke winkels en online winkelen volledig worden ervaren als onderdeel van hetzelfde bedrijf.

Maar hoe zorgt Lyspunkt voor dezelfde ervaring online?

Om die uitdaging aan te gaan, zou Lyspunkt een oplossing nodig hebben die interieur-ontwerptips, productinformatie, verhalen achter de ontwerpen en een geweldige algehele aankoopervaring biedt - allemaal in één oplossing.

Tegelijkertijd moet de e-commerce oplossing volledig worden geïntegreerd in de fysieke winkels, zodat klanten een consistente en actuele ervaring ervaren via offline en online kanalen. Ten slotte moet de oplossing de productweergave en -informatie vereenvoudigen via een inspiratie-inkoopuniversum dat voldoet aan het bekende hoogwaardige productontwerp.

Dynamicweb als oplossing

De nieuwe Dynamicweb B2C oplossing is volledig geïntegreerd in de productdatabase in Dynamics AX en klanten kunnen nu door de volledige productcatalogus bladeren, inclusief alle productvarianten.

Alle prijs- en tekstupdates komen vanuit Dynamics AX en de integratie zorgt ervoor dat dit online wordt weerspiegeld in de Dynamicweb oplossing, die probleemloos alle producten, varianten, lijsten, filters en productbladen verwerkt.

De Dynamicweb e-commerce oplossing bevat ook aanvullende producten en diensten voor de individuele winkels - inclusief assortimenten, leveringsopties en algemene assemblagediensten. De klant kan zelf aangeven in welke winkel hij of zij het product wil afhalen. Dynamicweb geeft automatisch weer welke extra producten en services beschikbaar zijn in elke winkel.

Elke fysieke winkel heeft een apparaat waarmee klanten online producten kunnen kopen. De oplossing zorgt er automatisch voor dat producten die in de winkel zijn gekocht worden getraceerd, zodat de commissie correct wordt toegewezen.

De nieuwe aankoopstroom heeft alles wat nodig is om een geweldige klantervaring te garanderen met actuele prijzen, couponcodes, aanbiedingen, winkelwagens, een betalingsproces, leveringsopties en tracking.

Naast de e-commerce maakt de oplossing volledig gebruik van de marketingmogelijkheden van Dynamicweb, zoals gebruikersrechten, Heyloyalty-integratie, SEO-optimalisatie, bestemmingspagina's en blogs.

Ten slotte omvat de oplossing een klantencentrum "My Lyspunkt" dat volledig is geïntegreerd met Dynamics AX, waar klanten hun orderstatus kunnen volgen, de ordergeschiedenis kunnen bekijken en gebruikersprofielen kunnen aanmaken.

Extra functies zijn onder meer intelligente multi-facet gesorteerde op Solr gebaseerde zoekmogelijkheden.

Resultaten

Samen met Dynamicweb partner, INET-DESIGN, is Lyspunkt erin geslaagd om een consistente merkervaring op verschillende platformen te lanceren - waardoor Lyspunkt een uniek concurrentievoordeel heeft behaald.

Tijdens het lanceringsweekend ervoer Lyspunkt een onmiddellijke en succesvolle reactie van klanten op het gebied van bestellingen, maar wat nog belangrijker is, de e-commerce oplossing is snel een geïntegreerd onderdeel geworden van de algemene bedrijfsstrategie en heeft synergie gecreëerd tussen het offline en online universum. Alles bij elkaar helpt het om de branding te verbeteren en de verkoop te verhogen. Bekijk de videopresentatie van de Lyspunkt-oplossing.

Zie korte videopresentatie van de Lyspunkt-oplossing van inetdesign.

Lyspunkt
Klant
Lyspunkt
Locatie
Denemarken
Segment
B2C, Marketing, Retail, Dynamics AX
Website
www.lyspunkt.dk
Partner
INET-DESIGN ApS

Soortgelijke cases