Mann+Hummel

Mann+Hummel is een wereldwijd actief met meer dan 20.000 werknemers op meer dan 80 locaties. Een belangrijk zakelijk gebied is Industriële luchtfilters, waar de nieuwe B2B e-commerce oplossing op internationale schaal wordt gebruikt.

Uitdaging

De klanten voor industriële luchtfilters zijn eigenaren van onroerend goed en aanbieders van onroerend goed services. Normaal gesproken bezit een klant veel gebouwen waarvoor hij periodiek luchtfilters moet kopen.

Mann+Hummel helpt klanten bij het onderzoeken van hun gebouwen en het opstellen van complete inventarislijsten van luchtfilterposities en -behoeften in elk gebouw. Deze lijsten worden vervolgens gebruikt bij het bestellen van vervangingen voor versleten luchtfilters. De inventaris van gebouwen en het bestelproces omvatte veel handmatig, tijdrovend werk met pen, papier en telefoon. Menselijke fouten in de informatie kwamen vaak voor en leidden tot fouten in bestellingen en frustraties.

Mann+Hummel had een oplossing nodig die deze processen zou digitaliseren, automatiseren en beveiligen. De doelen waren vooral om kosten te besparen door efficiënter te werken en online bestellingen. In de tweede plaats om het niveau van klantenservice en de verkoop te verhogen.

Dynamicweb als oplossing

Mann+Hummel besloot het Dynamicweb All-in-One Business platform te gebruiken als de basis voor de nieuwe oplossing, zoals geadviseerd door hun Dynamicweb partner, Capo.

Het hart van de oplossing is een gebruikersvriendelijke e-commerce ervaring die het gemakkelijk maakt om de 10-duizenden luchtfilterproducten die Mann+Hummel in elk land aanbiedt te vinden en te bestellen.

Daarbovenop werd een sterk aangepaste online tool gecreëerd voor het verwerken van inventarislijsten van luchtfilters per gebouw. Klanten, verkopers en ondersteunend personeel kunnen gemakkelijk samenwerken als het gaat om het samenstellen en bijwerken van de lijsten. De tool heeft veel intelligentie die de kwaliteit en volledigheid van de lijst controleert en helpt gebruikers door visueel aan te geven of iets hun aandacht nodig heeft. Klant-specifieke prijsoffertes in mooie PDF-indeling zijn in real-time beschikbaar. Orderplaatsing uit de inventarislijsten gebeurt zeer snel en met volledige controle.

De oplossing is sterk geïntegreerd in Mann+Hummel’s ERP-systeem Dynamics AX. Er is bijvoorbeeld een real-time berekening van klant-specifieke prijzen, real-time orderplaatsing en volledige synchronisatie van artikelen, klanten, gebruikers en inventarislijsten.

Resultaten

De oplossing heeft Mann+Hummel’s werkprocessen aanzienlijk verbeterd. Het tijdsbestek wordt zowel intern bij Mann+Hummel als voor de klanten enorm verlaagd. De kwaliteit van inventarislijsten is hoger en er zijn minder fouten in bestellingen.

In de landen waar de nieuwe oplossing is gelanceerd, zijn online bestellingen gestegen van bijna geen naar de meeste bestellingen die online worden geplaatst.

De oplossing is gelanceerd in Zweden, Denemarken, het Verenigd Koninkrijk, Nederland, Zwitserland en Duitsland. En meer landen zijn onderweg.

Mann+Hummel
Klant
Mann+Hummel
Locatie
Wereldwijd
Segment
B2B, Manufacturing, Dynamics AX
Website
shop.mann-hummel.se
Partner
Capo

Soortgelijke cases