Merrild Lavazza

Merrild Lavazza Denemarken ApS is het koffiebedrijf met twee sterke koffiemerken in Denemarken: Merrild en Lavazza. Het assortiment van het bedrijf omvat koffie, cacao, thee, melkpoeder, snoep, POS-materialen en een breed scala aan professionele koffiemachines voor kantoren, kantines, hotels, cafés en restaurants.

Uitdaging

Het koffiehuis Merrild Lavazza heeft momenteel maar 130 producten in zijn assortiment. De hoeveelheid productdata is echter extreem uitgebreid. Terwijl elk koffietype gegevens vereist over de boon, het roosteren, malen, aroma, smaakbeschrijving, certificeringen, enz., zijn er nog meer gegevens en documentatievereisten als het gaat om cacao en melkpoeder. Tegelijkertijd vereisen de talrijke koffiemachines elk hun eigen individuele productgegevens.

Eerder bewaarde Merrild Lavazza productgegevens in brochures, PowerPointpresentaties, PDF-bestanden en in het ERP-systeem, en de vele gegevensbronnen maakten het moeilijk om de nieuwste updates te vinden. Veel werknemers brachten tijd door met het verzamelen van productinformatie, maar niemand had het volledige plaatje.

Dynamicweb als oplossing

Toen Merrild Lavazza een nieuwe website op basis van het Dynamicweb platform aan het plannen was, werd besloten om voor eens en altijd de controle te nemen over productinformatie door middel van een PIM-systeem. De volledige integratie tussen Perfion PIM, Dynamicweb en het ERP-systeem (Microsoft XAL) zorgt ervoor dat productgegevens nu op slechts één plaats worden bijgehouden: binnen Perfion.

Wanneer er nieuwe producten in Perfion moeten worden aangemaakt, zijn alle benodigde velden al van tevoren gedefinieerd. Dit betekent dat Merrild Lavazza nu een volledig overzicht heeft van de productgegevens die moeten worden verkregen voordat een product volledig klaar is om op de website te worden gepresenteerd. De medewerkers kunnen onderweg ontbrekende gegevens invullen, dus Perfion dient ook als een "werkdocument".

Productgegevens over gestaakte producten worden ook opgeslagen in Perfion. Daardoor kunnen deze producten in een oogwenk opnieuw op de website worden weergegeven als een leverancier een overtollige voorraad heeft. Bovendien kunnen seizoens-producten op de website worden getoond en binnen een mum van tijd weer worden verwijderd wanneer het seizoen voorbij is. Alle productgegevens worden verzameld in Perfion en niets verdwijnt, maar is op elk moment toegankelijk.

Resultaten

Tegenwoordig levert Perfion alle gegevens aan de afdeling foodservice van de website van Merrild Lavazza. In de toekomst zullen een verkoophandboek, prijslijsten, productbrochures en een online winkel op basis van het Dynamicweb platform ook productinformatie rechtstreeks uit Perfion halen.

Het eerste nieuwe project is om Sales de mogelijkheid te geven productgegevens voor aanbiedingen rechtstreeks uit Perfion op te halen via een vast sjabloon. Hiermee kunnen de verkoopmedewerkers onmiddellijk alle benodigde gegevens verzamelen en wordt er geen tijd verspild aan administratie. De bespaarde tijd kan in plaats daarvan worden besteed aan de klanten.

De toekomstige overstap van Merrild Lavazza naar een nieuw SAP ERP-systeem zal soepel verlopen aangezien Dynamicweb en Perfion ook 100% samenwerken met SAP.

Merrild Lavazza
Klant
Merrild Lavazza
Locatie
Denemarken
Segment
B2B, PIM, Distribution, Dynamics AX
Website
www.merrild.dk
Partner
Picopublish

Soortgelijke cases