Millarco International A/S

Website, B2B-portal en Outletshop met AX en Dynamicweb PIM, 3.000 producten en 1525 retailers in 16 landen

Uitdaging

Millarco is een Deense groothandel dat gereedschappen, tuingereedschap, grills en grillgerelateerde artikelen verkoopt die in Azië zijn vervaardigd. Ze verkopen voornamelijk aan hardware winkels in de Scandinavische landen.

Millarco had moeite met het controleren van hun productinformatie. Vanwege een complexe B2B/B2C setup en veel verschillende kanalen was het onderhoud van de platforms erg tijdrovend en werd het gekenmerkt door veel handmatige processen. Vooral de veranderende prijzen waren moeilijk te hanteren. Ze hadden een nieuw, dynamisch platform nodig dat hun processen gemakkelijk en betrouwbaar kon automatiseren.

Dynamicweb als oplossing

De oplossing is volledig geïntegreerd met AX en Dynamicweb PIM, inclusief een integratie met InDesign om de kwaliteit van productinformatie in hun drukwerk te verbeteren. Daarnaast bevat de oplossing een zeer flexibel CMS met veel verschillende items om te combineren, wat het voor de medewerkers gemakkelijk maakt om landingspagina's en nieuwsbrieven te maken voor hun marketinginitiatieven.

Ook verloopt een directe integratie met de productgegevensprovider Byggebasen soepel van PIM naar Byggebasen, die altijd bijgewerkte prijs- en specificatieproductinformatie biedt aan alle Scandinavische hardware-winkels. Alle benodigde gegevens zijn nu gecombineerd en toegankelijk vanaf één plek.

Resultaten

De klanten ontmoeten nu een veel professionelere en coherentere Millarco via platforms en marketingkanalen en een nieuw niveau van selfservice.

Met de nieuwe oplossing, inclusief AX en PIM, heeft Millarco een hogere mate van automatisering en controle bereikt, waardoor ze sneller dan de concurrentie nieuwe producten kunnen uitbrengen en kunnen uitbreiden naar nieuwe markten.

Millarco International heeft nu veel kostbare tijd bespaard door het aantal handmatige processen te verminderen, waardoor ze zich kunnen concentreren op het creëren van nog meer waarde voor hun bedrijf en hun klanten. Hun verkopers hebben nu de tijd om hun bestaande klantrelaties te onderhouden en hun producten aan nieuwe klanten te verkopen.

Benieuwd hoe uw PIM project eruit zou komen te zien? Met de PIM Project Estimator ontvangt u direct een schatting.
Carsten Fonnesbæk, Marketing Manager, Millarco International A/S
"In vergelijking met ons oude systeem is Dynamicweb zeer eenvoudig te gebruiken. We krijgen veel positieve reacties van onze klanten, en ook van de mensen die er zelf mee werken, ze vinden het heel gemakkelijk. Het is erg dynamisch, en daarom zijn we erg blij met deze oplossing die we nu hebben. Het geeft ons veel tijd om op andere verkoopactiviteiten te focussen, zoals praten met de klant, omdat er minder handmatige processen aan te pas komen. "
- Carsten Fonnesbæk, Marketing Manager, Millarco International A/S
Millarco International A/S
Klant
Millarco International A/S
Locatie
Lystrup, Denemarken
Segment
B2C, B2B, Marketing, PIM, Distribution, Dynamics AX
Website
www.millarco.com/
Partner
Co3 A/S

Soortgelijke cases