1 platform. 2 merken. 11 e-commerce websites.

Sinds de oprichting in 1976 levert Outfit International A/S apparatuur en kleding aan jagers en buitensportenthousiasten in heel Europa.

Uitdaging

De websites van zowel Härkila als Seeland waren verouderd en moesten hun merkboodschappen versterken en de digitale merkervaring van klanten verbeteren. Een andere belangrijke uitdaging was het ondersteunen van de distributeurs.

Dynamicweb als oplossing

Door inzicht in het digitale en fysieke aankoopgedrag van de klant en identificatie van beïnvloeders te krijgen en het in kaart brengen van contactmomenten, ontwikkelden we een reis van visionaire kopers en een nieuwe digitale strategie. De basis was een nieuw e-commerce platform dat zich richtte op de merkervaring en het verhaal. Allen ondersteunen en respecteren de loyaliteit van de klanten aan hun plaatselijke jachtwinkel. Een Click & Collect functie voor de lokale retailers was daarom een essentieel onderdeel van de oplossing.

Met betrekking tot de sterke merknaam van Härkila hebben we de visuele identiteit voor zowel de website als de productverpakking verder ontwikkeld. De inzichten in het klantgedrag zijn opgenomen in de structuur en productcategorisatie voor beide websites. Daarnaast hebben we een breed scala aan op maat gemaakte elementen voor het bekijken van content ontwikkeld, wederom om de wens voor een sterke en 'rijke' merkervaring te ondersteunen. UX, design en frontend zijn ontwikkeld vanuit het perspectief van een mobiele gebruiker en zorgen voor een positieve merkervaring op alle apparaten.

Omdat we met een uitgebreid aantal systemen, complexe interne bedrijfsprocessen en een verlangen naar visuele flexibiliteit voor de webredacteur werkten, was het All-in-One platform van Dynamicweb de optimale keuze voor een technische backend tool. Het integratiekader maakte het mogelijk om gegevens uit NAV en inRiver te exploiteren en met de API van Dynamicweb was het voor Dynamicweb mogelijk om klantprocessen aan te passen, zodat ze konden worden gebruikt in combinatie met e-mailmarketing en het vastleggen van betalingen via de nieuwe Altapay provider. Alles wordt nog steeds beheerd vanuit de bestaande systemen van de klant. Bovendien maakten de verbeterde e-commerce prestaties in Dynamicweb 9.3 het gemakkelijker om aan de eis te voldoen om een sterke visuele merkervaring te combineren met een soepel en effectief verkoopkanaal. De klant had zelfs veel voordeel van de Dynamicweb PIM voor de zoekarchitectuur, categorisering en plaatsing van de vele producten.

Na de lancering van de eerste Härkila site, werd de oplossing van Seeland ontwikkeld met zoveel mogelijk technische affiniteiten.

Resultaten

Sinds de lancering, zijn Härkila en Seeland uitgerold naar 5 en 4 markten, met internationale versies. In totaal hebben zij nu 11+ e-commercesites. Het meest indrukwekkende resultaat is dat de gemiddelde ordergrootte 4 keer hoger is dan verwacht. We zien ook een grote toename in websiteverkeer. Tot een stijging van 400% in verschillende markten.
Nikolaj Trier, Manager Sales Support & E-commerce
"Met een focus op de merkbeleving hebben we een nieuw verkoopkanaal ontwikkeld dat we snel kunnen aanpassen en uitrollen naar de gewenste markten. Ze geven ons belangrijke nieuwe en strategische mogelijkheden. Bovendien biedt Click & Collect ons een nieuw en aantrekkelijk aanbod voor onze distributeurs en onze klanten."
- Nikolaj Trier, Manager Sales Support & E-commerce
Outfit International
Klant
Outfit International
Locatie
Denemarken
Segment
B2B, Marketing, PIM, Retail, Dynamics NAV
Website
en.harkila.com/
Partner
AKQA

Soortgelijke cases