Uitdaging
Hoe gaat een 200 jaar oud bedrijf digitaal om nieuwe klanten aan te trekken zonder het merk in gevaar te brengen? Veel Denen bezitten al kwaliteitsporselein van Pillivuyt, maar het bedrijf wilde zijn bereik uitbreiden en merkbekendheid verbeteren door de huidige en traditionele verkoopkanalen in de retailmarkt te ondersteunen.
Het bedrijf had echter hoge verwachtingen van hun toekomstige digitale oplossing en eiste dat de kwaliteitsbeleving online hetzelfde zou blijven om de merkperceptie te ondersteunen.
Dynamicweb als oplossing
Om de flexibiliteit van de oplossing te versterken, hebben Pillivuyt en DIS/PLAY besloten om gebruik te maken van items om een aangepaste en flexibele set-up te creëren. Het maakt de oplossing gebruiksvriendelijk voor de editor en laat redacteuren content hergebruiken in alinea's, pagina's en websites.
Pillivuyt en DIS/PLAY hebben het Dynamicweb integratie framework gebruikt om producten en klanten te verzamelen vanuit NAV in meerdere talen en met verschillende accounts. Het framework wordt ook gebruikt om verschillende data integraties in kaart te brengen en opslagplaatsen worden gebruikt om de data flow voor zoekopdrachten met type-ahead te verbeteren. Het wordt gebruikt voor het weergeven van facetten en om meerdere AJAX-aanroepen te beheren, maar ook voor het Angular Framework en het laden van productlijsten.
Het gebruikersbeheer wordt zowel voor klanten als voor het verwerken van retailer data gebruikt, inclusief het in kaart brengen van de locatie van de retailer. Ten slotte maakt de oplossing volledig gebruik van de marketingtools voor nieuwsbrieven en campagnes.
Resultaten
Thuesen Jensen is het Scandinavische merkhuis dat verantwoordelijk is voor de verkoop van Pillivuyt in de Scandinavische landen. Inmiddels kunnen zij de verbeteringen die worden gegenereerd door de nieuwe digitale oplossing duidelijk zien.
Een van de belangrijkste doelen was om het responsieve ontwerp en de mobiele aantrekkingskracht te verbeteren. Inmiddels is het mobiele bounce-percentage met 25% gedaald, wat duidelijk wijst op een positieve klantervaring op mobiele apparaten.
De merkervaring was een centraal onderwerp in het ontwikkelingsproces en heeft duidelijk zijn vruchten afgeworpen. De gemiddelde gebruikstijd op de website is met 15% gestegen en het bounce-percentage is met 22% gedaald. Dat betekent dat minder klanten de site verlaten, zij besteden meer tijd aan het onderzoeken van producten en het verzamelen van inspiratie.
Pillivuyt moet producten verkopen, zowel online als in de winkels. Als gevolg hiervan is de oplossing in staat om de aankopen in relatie tot de plaatselijke retailer te vergemakkelijken. Bijvoorbeeld door retailers in de buurt te laten zien, waardoor de "Vind uw plaatselijke winkel" site van nr. 27 naar de top 3 best bezochte pagina’s is gegaan.
