B2C e-commerce en PIM oplossing optimaliseert verkoopprocessen

PLUS is de toonaangevende Deense leverancier van tuinafscheidingen, deuren, schommelbanken en tuinmeubelen. De producten worden verkocht via Deense bouwmarkten, grote winkelketens en webwinkels.

Uitdaging

De organisatie wilde verder gaan dan de inside-out communicatie en de strikte focus op technische specificaties om in plaats daarvan de directe behoeften van hun eindklanten te ondersteunen.

De nieuwe site voldoet precies aan dit doel: de klant ondersteunen gedurende de hele winkelervaring.

PLUS was eerder sterk afhankelijk van de marketing van hun partnerleveranciers. Nu hebben zij een digitale shopping-tentoonstelling waar klanten inspiratie op kunnen doen en hun eigen oplossingen kunnen combineren.

Dynamicweb als oplossing

Punch-out functie
De producten en de winkelstroom werken als een echte handelsoplossing, maar de klant heeft uiteindelijk twee keuzes om de bestelling af te ronden. De eerste optie is het uitprinten van de boodschappenlijst en deze naar een locale hardware store brengen om de transactie te voltooien. De tweede oplossing is om de producten uit de boodschappenlijst direct in de winkelwagen van een lokake PLUS partnerleverancier te plaatsen. De klant voltooit vervolgens de bestelling op de partnersite en de partner werwerkt alles, van transactie tot verzending.

PLUS profiteert hiervan omdat alle producten van het PLUS merk zijn. Hiermee vermijdt het bedrijf een situatie waarin de klanten off-brand producten kopen of andere accessoires als onderdeel van een grotere productenbundel - bijvoorbeeld een complete schermoplossing - in de winkel van de partner. Dit betekent verbeterde verkoop voor PLUS en hogere klanttevredenheid omdat de klant de juiste combinatie en kwaliteit voor de hele oplossing koopt. En, PLUS onderhoudt goede relaties met hun partners.

CMS
Dynamicweb was een voor de hand liggende keuze voor PLUS vanwege het geïntegreerde PIM systeem en de gebruiksvriendelijke backend van het all-in-one platform.

PIM
Dynamicweb's PIM database beheert alle productinformatie en digitale assets - zoals foto's, handleidingen en video's - die verband houden met de producten. Het systeem is gebruiksvriendelijk en vereenvoudigt de interne work flows voor PLUS omdat de editor een duidelijk overzicht heeft van de gehele productcatalogus en de producten kan beheren in de PIM zelf. De PIM database heeft ook een positieve feedback ontvangen van de partnerleveranciers, die nu eenvoudig productbeschrijvingen, prijzen en afbeeldingen voor hun campagnes kunnen vinden in de frontend van de PIM.

Filteren en inspiratie
De nieuwe visueel aantrekkelijke website toont grote foto's die de klant inspireren met nieuwe ideeën voor hun tuin of balkon. De lichte en luchtige visuele vormgeving legt de sfeer van het buitenleven vast.

De klanten hebben snel gebruik gemaakt van de nieuwe filteropties. Sorteer op grootte, materialen, kleuren, series of verken thema's als "buiten spelen" of "bijhouden van uw omheining". Het bereik van filters en productcategorieën kan indien nodig worden uitgebreid of samengevoegd.

Taalversies
In de eerste editie wordt de site geleverd in een Deense en een Duitse versie. Naast de volledige taalversies, zijn er landingspagina's in het Noors en Zweeds.

Resultaten

Prestaties zijn uitstekend. Ondanks de grote en vele afbeeldingen op de site, scoort het bedrijf 95/100 op Google Page Speed.

Het conversiepercentage voor de punch-out functie is 0,68% en één partner meldt zelfs dat meer dan 70% van deze verwijzingen eindigen met een voltooide transactie in de partnerwinkel.
Lars Højsgaard, CEO, PLUS
"Novicell heeft ons online platform naar een hoog niveau gebracht en heeft waardevolle strategische richtlijnen voor onze digitale setup gebracht. We hebben vanaf het begin het gevoel gehad dat we in goede handen waren bij Novicell en we blijven van de samenwerking genieten. "
- Lars Højsgaard, CEO, PLUS
Plus
Klant
Plus
Locatie
Denemarken
Segment
B2C, PIM, Retail
Website
www.plus.dk
Partner
Novicell

Soortgelijke cases