Repart

Repart werd opgericht in 1983 en is momenteel een van de oudste onderdelenbedrijven in Denemarken. Repart heeft meer dan 4.000 reserveonderdelen op voorraad die zij online verkopen, maar ook als groothandel in hun centrale magazijn in Aarhus, Denemarken. Repart stond altijd bekend om zijn uitstekende klantenservice, waarmee hij een indrukwekkend gemiddelde van 9,5 verdiende op basis van meer dan 900 Trustpilot beoordelingen.

Uitdaging

Wanneer apparaten kapot gaan, zoeken klanten wanhopig naar snel advies en reserveonderdelen met een korte levertijd. Hetzelfde geldt voor de professionals, die ingeschakeld worden om de kapotte machines te repareren.

De vorige oplossing van Repart was echter niet geoptimaliseerd voor mobiele apparaten - waardoor klanten niet naar behoren toegang hadden tot de oude Repart website en deze niet konden gebruiken. Om te voorkomen dat er meer omzet verloren gaat, heeft Repart besloten te investeren in een nieuwe digitale oplossing.

Dynamicweb als oplossing

De nieuwe B2C e-commerce oplossing is gebouwd op Dynamicweb en biedt data en product import uit Microsoft Dynamics C5, een productfeed voor Google, een eenvoudige 3-click productzoeker, een simpele uitcheckflow met gebruikersaanmelding, MobilePay als betaaloptie en een overzicht van nabijgelegen afhaalpunten. De oplossing heeft Repart in staat gesteld om hun klanten een geweldige en gebruiksvriendelijke onlie ervaring te bieden, ondersteund door een geweldige klantenservice.

De nieuwe e-commerce oplossing stelt klanten ook in staat om te zoeken naar specifieke artikelnummers, compatibele reserveonderdelen voor hun eigen machines en om gerelateerde artikelen te bekijken. Alles bij elkaar kunnen klanten nu de gemakkelijkste en snelste manier kiezen om de juiste onderdelen + gerelateerde producten te vinden tussen de +4.000 artikelnummers van 30 verschillende merken.

Resultaten

Sinds de lancerting van de nieuwe oplossing heeft Repart een toename in het verkeer van 25% ondervonden van mobiele telefoons en tablets, wat het doel van de nieuwe website volledig ondersteunt. Wat nog belangrijker is, is dat Repart een stijging in online sales heeft ervaren, wat naar verwachting zal doorzetten. 

With the new solution, Repart has managed to significantly improve their online visibility. The amount of organic traffic from Google has climbed 21% within the first six months in 2017 compared to the same previous period. Met de nieuwe oplossing is Repart erin geslaagd om hun online zichtbaarheid aanzienlijk te verbeteren. De hoeveelheid organisch verkeer van Google is in de eerste zes maanden van 2017 met 21% gestegen in vergelijking met dezelfde periode in 2016. 

Ten slotte is de zichtbaarheidsscore van Repart op bedrijfsrelevante zoekwoorden met 3 procentpunten gestegen (een grote sprong in Google). Dit heeft geleid tot 10 procent extra nieuwe bezoekers en 23 procent meer paginaweergaven op de site vergeleken met eerdere prestaties. 

Katja Thorpstrup Pedersen, CEO, Repart
"Zowel klanten als professionals profiteren van de mogelijkheid om reserveonderdelen rechtstreeks op mobiele telefoons te zoeken, de producten te betalen met behulp van MobilePay en het product uiteindelijk af te halen bij een nabijgelegen ophaalpunt. Onze nieuwe e-commerce oplossing maakt het gemakkelijk en snel om door meer dan 4.000 reserveonderdelen van 30 merken te navigeren en om snelle levering, binnen 1-2 dagen, te krijgen. Bovendien is onze online zichtbaarheid aanzienlijk verbeterd omdat de nieuwe Dynamicweb oplossing SEO optimalisatie veel eenvoudiger en effectiever maakt. "
- Katja Thorpstrup Pedersen, CEO, Repart
Repart
Klant
Repart
Locatie
Denemarken
Segment
B2C, CMS, Retail, C5
Website
www.repart.dk
Partner
No Zebra ApS

Soortgelijke cases