RMIG

RMIG is het grootste perforatiebedrijf ter wereld en heeft meer dan een eeuw ervaring in de perforatie industrie. Het bedrijf streeft ernaar klanten een kwaliteitsproduct en een uitstekende service te bieden.

Uitdaging

RMIG had behoefte aan een verbeterde e-commerce oplossing die de complexiteit van de interne online bestelling en logistiek van gestandaardiseerde producten kon verminderen. Het belangrijkste is dat een dergelijke verbetering RMIG consultants in staat zou stellen om meer tijd te besteden aan klant- en partnerrelaties. Ten tweede zou het de RMIG ingang op de e-commerce markt markeren, wat de winst zou vergroten.

Dynamicweb als oplossing

Het nieuwe Dynamicweb e-commerce platform biedt de partners van RMIG een uitgebreide en effectieve tool die het interne bestelproces en de distributie vereenvoudigt. Het voegt een efficiënte en significante verbetering toe aan de online logistiek, omdat de partners van RMIG gemakkelijk en direct toegang hebben tot de volledige productcatalogus om te producten te vinden en te bestellen.

De hele oplossing is responsief, wat betekent dat het ontwerp en de content automatisch kan worden aangepast aan smartphones, tablets en andere apparaten. Met deze functies kunnen partners onderweg toegang krijgen tot de productcatalogus.

Resultaten

De uitgebreide digitale oplossing is met groot succes op de Duitse markt geïntroduceerd en RMIG is van plan deze ervaring te gebruiken als een integraal onderdeel van een toekomstige wereldwijde implementatie van een online strategie binnen een zeer gespecialiseerd gebied. 

RMIG
Klant
RMIG
Locatie
Germany
Segment
B2B, CMS, Manufacturing
Website
www.rmig.com
Partner
AKQA

Soortgelijke cases