B2B met AX integratie, 7000 producten en 2500 klanten in één platform

Marktleider in de distributie van kantoorartikelen met een marktaandeel van 20%, 8.000 klanten en het meest gediversifieerde productassortiment binnen de industrie.

Uitdaging

Na het vervangen van een oude, inhouse gebouwde ERP oplossing door Dynamics AX, zou de volgende voor de hand liggende stap het integreren van het B2B bestelportaal met het nieuw toegevoegde ERP zijn. Maar wanneer het B2B bestelportaal ook een oude, aangepaste code-oplossing is, is de voor de hand liggende beslissing om het oude systeem te vervangen door een nieuw systeem, beter geïntegreerd met Dynamics AX.

Het oude systeem maakt een meerlagig goedkeuringssysteem mogelijk voor bestellingen en aangepaste prijzen voor de klant. Zou Dynamicweb de uitdaging aankunnen?

Dynamicweb als oplossing

Sinds de implementatie van het nieuwe B2B portaal heeft RTC meer controle gekregen over de presentatie van content, waardoor een samenvoeging van de bedrijfswebsite met het B2B bestelportaal mogelijk is. Vooral omdat RTC de producten al in de catalogus zou importeren, voor het bestelproces. Dus waarom niet blootstellen aan het grote publiek.

RTC en Dynamicweb partner, Brandfusion, hebben een meerstaps goedkeuringssysteem geïmplementeerd met Dynamicweb standaardobjecten (Gebruikers en Gebruikersgroepen) en een aangepaste logica gebouwd voor de goedkeuringswerkstroom. Dit zal niet alleen een meerlaags goedkeuringssysteem mogelijk maken, maar ook een zeer flexibele en configureerbare stroom voor goedkeuring.

Prijzen en voorraad worden live vanuit Dynamics AX gelezen terwijl klanten door de catalogus bladeren en bestellingen worden teruggestuurd naar AX zodra ze de goedkeuring van het laatste lid in de workflow hebben ontvangen. Omdat sommige klanten interne inkoopsystemen gebruiken, zoals SAP en Oracle Punchout-systemen, moest RTC een eindpunt creëren om verbinding met die systemen mogelijk te maken met behulp van OCI of cXML. Als gevolg hiervan kunnen alle klanten nu bestellingen plaatsen in één online systeem, verbonden met Dynamics AX.

Resultaten

Sinds de lancering van het nieuwe B2B e-commerce portaal heeft RTC een toename gezien in online verkopen, bestelgroottes en aantal geregistreerde klanten. Hier is een lijst met belangrijke verbeteringen die zijn bereikt sinds de lancering:

  • Toename van het aantal bedrijven in het B2B-portaal: + 150
  • Toename van het aantal ontvangen orders (dit jaar versus vorig jaar): + 130%
  • Toename van het gemiddelde aantal dagelijkse bestellingen: + 120%
"We hebben DynamicWeb gekozen als B2B e-commerce oplossing en zijn daar erg blij mee. De integratie met MS Dynamics AX, de aanpassingsmogelijkheden en de professionaliteit van het Dynamicweb Romania-team waren belangrijke redenen die van invloed zijn geweest op onze beslissing om Dynamicweb All-in-One te kiezen. Met Dynamicweb zijn we erin geslaagd om aan de behoeften van alle klanten (meer dan 2500 bedrijven, meer dan 9000 actieve gebruikers) te voldoen, met de mogelijkheid om de content die op gebruikersniveau wordt geleverd aan de klant te beheren. Onder de functies die voor RTC zijn geïmplementeerd, kunnen we de validatie van orders op hiërarchische niveaus, geschiedenis en rapporten, maandelijkse budgetten en kostenplaatsen noemen, en aangepaste producten en prijzen creëren."
- Daniel Gheorghe, Marketing Specialist, RTC
S.C. RTC Proffice Experience S.A
Klant
S.C. RTC Proffice Experience S.A
Locatie
Roemenië
Segment
B2B, Distribution, Dynamics AX
Website
www.rtc.ro
Partner
BrandFusion

Soortgelijke cases