Skanska

Skanska Maskin is een strategische partner die machine- en apparatuuroplossingen biedt en ook gerelateerde diensten voor bouwplaatsen aanbiedt. Skanska Maskin biedt machines en diensten aan, zoals bouwterreinen, constructiemachines, steigers, kranen, stroom en verwarming, veiligheids- en ondersteuningsapparatuur.

Uitdaging

Skanska Maskin verhuurt voornamelijk machines, cabines, kranen, liften en accessoires welke gebruikt worden op een bouwplaats. Elk bouwproject varieert in tijd en omvang, met een complexe en klantspecifieke prijslijst.

Skanska Maskin is gebaseerd op het betalen voor gehuurde producten, waarbij de klant vaak een lopende huurperiode heeft. Om deze reden is de prijs- en kortingsstructuur buitengewoon gecompliceerd en moet het systeem automatische berekeningen uitvoeren tijdens het verloop van de huurperiode. De vereiste voor integratie met veel verschillende systemen maakt de oplossing erg complex.

Dynamicweb als oplossing

Skanska Maskin's nieuwe B2B solution, gebaseerd op Dynamicweb, integreert met Microsoft Dynamics NAV 2017, Oracle Fushion en IBX business systems. Integraties zijn real-time en de prestatie-eisen zijn hoog. IBX verwerkt de prijzen en problemen voor de producten die in het e-commerce portaal worden gekocht.

Softgear heeft de gecompliceerde prijsladder en kortingsmatrix gerecupereerd die Skanska eerder gebruikte door middel van hun eigen integratie.

De klant kan aangeven hoe lang hij een machine wil huren, dus berekenen we de prijs met de prijsmatrix die de kortingspercentages tijdens de huurperiode automatisch regelt.

Gebruikers van Skanska Maskin worden gewaarmerkt tegen hun AD (single sign-on) om ingelogd te worden in de portal (AD login). We weerspiegelen de prijsmatrix van de klant in onze database om de juiste prijs direct op de vraag te berekenen, met zeer hoge prestaties.

AD gebruikers (intern) hebben andere rechten dan externe gebruikers. Het is dezelfde oplossing voor interne als externe gebruikers, maar met verschillende rechten. De B2B oplossing en integratie van Dynamicweb worden gehost in de eigen cloud van Softgear.

Resultaten

Door het digitaliseren van het bedrijf, kan Skanska Maskin zich nu richten op klantenservice en verkoop, terwijl de administratie voor zowel Skanska Maskin als hun klanten wordt vermindert. De visie van het bedrijf is veranderd sinds eenvoud en beschikbaarheid van groot belang zijn voor de klant/leverancier relatie. 

Anette Fagerlind, Marketing Manager - Skanska Rental
"In onze nieuwe digitale oplossing worden nu bestellingen afgehandeld voor de eigen bouwprojecten van Skanska, evenals voor al onze externe klanten. De oplossing ondersteunt ons verkoopproces en wordt gebruikt als een digitale productcatalogus, klantenportal en integreert een groot deel van het proces rondom Skanska's verhuuractiviteiten. In de manier waarop we tegenwoordig de B2B oplossing gebruiken, creëren we een effectievere manier van werken waar we niet zonder kunnen en het is een uiterst belangrijk onderdeel van onze digitale onderneming in een overigens zeer conservatieve sector."
- Anette Fagerlind, Marketing Manager - Skanska Rental
Skanska
Klant
Skanska
Locatie
Zweden
Segment
B2B, CMS, Distribution, Dynamics NAV
Website
maskinuthyrning.skanska.se/
Partner
Softgear

Soortgelijke cases