Volledig geïntegreerde B2B en B2C oplossing met verbeterde productinformatie.

Symmetrica is een van de grootste producenten van vibropressed bestrating in Roemenië. Zij hebben het voordeel van landelijke dekking, via de vijf fabrieken in de belangrijkste regio's van het land, een professionele achtergrond van meer dan 20 jaar en een toegewijd team van meer dan 400 mensen.

Uitdaging

Na het merk te hebben gefundeerd en een uitgebreid rebrandingproces en een herontwerp van portfolio's te hebben doorlopen, moesten we het nieuwe merk online introduceren, met de middelen van een nieuw portaal, relevant voor zowel de B2C als de B2B markt.

Dynamicweb als oplossing

We hebben een geïntegreerd managementsysteem opgezet voor de online aanwezigheid van het merk, gebaseerd op twee belangrijke pijlers: technologie (Dynamicweb platform) en strategie (presentatie van de producten van het merk op twee verschillende relevante manieren in dezelfde website). Rigor en betrouwbaarheid, specifiek voor de branche, werden vastgelegd met behulp van kleuren, lettertypen, afbeeldingen van nieuwe producten en ook met behulp van geordend en goed gestructureerd ontwerp, efficiënt geïmplementeerd in Dynamicweb.

Implementatie:

  • Responsief websiteontwerp dat gemakkelijke navigatie en een complete merkbeleving mogelijk maakt, ongeacht de desktop of andere omgeving waar de gebruiker toegang heeft tot de Symmetrica website.

  • Een eenvoudig omschakelbare interface voor zowel het B2C als het B2B portaal om toegang te krijgen tot verschillende producten en informatie

  • Productselectie en winkelwagen, gevolgd door prijsaanvraagformulieren en call-to-actions, waarmee gebruikers snel beslissingen kunnen nemen.

  • Geïntegreerde verkeersanalyse op de website, waarmee het gedrag van bezoekers kan worden bekeken (tijd besteed aan site, pagina's en favoriete producten, meest gelezen blogposts, etc.)

  • Optimale integratie tussen de B2C en B2B portalen op dezelfde website

  • Optimale integratie tussen website en de social media waarop het merk actief is, waardoor de gebruiker een consistente online-ervaring heeft op meerdere digitale mediakanalen

Resultaten

Door middel van prototyping, wireframing en latere implementatie, is het merk nu in staat om zowel een complexe merkervaring als eenvoudig toegankelijke productinformatie aan te bieden via de nieuwe responsieve website. Een breed scala aan producten en case-studies zijn beschikbaar met slechts een paar klikken.

  • + 800% toename van websiteverkeer
  • Meer dan 4000 unieke bezoekers per maand
  • + 24% omzetstijging (2014-2017)
  • 1,7 minder klikken (om de gewenste informatie te krijgen)
  • Over het algemeen eenvoudiger toegang en betere presentatie van de producten die de positionering van producten van regulier naar premium hebben helpen veranderen
Sebastian Bobu, Executive Director, Symmetrica
"We hebben genoten van een zeer goede samenwerking met een team dat erin slaagde antwoorden te vinden op al onze behoeften. De aangeboden oplossingen zijn altijd professioneel aan ons uitgelegd en ze zijn ook in overeenstemming met onze verzoeken geweest. We zijn heel blij dat we dit belangrijke project hebben voltooid, het eindresultaat is veel meer dan onze aanvankelijke verwachtingen. We zullen zeker ook onze samenwerking op toekomstige projecten voortzetten."
- Sebastian Bobu, Executive Director, Symmetrica
Symmetrica
Klant
Symmetrica
Locatie
Roemenië
Segment
B2C, B2B, Marketing, Manufacturing
Website
www.symmetrica.ro/en/residential
Partner
BrandFusion

Soortgelijke cases