Toyota

Toyota Denemarken en haar onafhankelijke dealers verkopen per jaar ongeveer 15.000 nieuwe auto’s en is consequent een van de top 5 best verkopende automerken in Denemarken.

Uitdaging

Toyota Denemarken wilde hun lokale handelaren machtigen om lokale marketing in een veilige omgeving uit te voeren zonder het merk Toyota in gevaar te brengen.

Toyota had behoefte aan een online platform nodig waar dealers gemakkelijk gelokaliseerde online marketing konden creeeren ter ondersteuning van hun lokale verkoopactiviteiten, zoals open huizen, nieuwe auto premières etc.

Daarnaast wilde Toyota Denemarken een website die een optimale herkenning van hun doelgroep en een optimale kijk op alle platforms en apparaten waarborgde.

Dynamicweb als oplossing

De oplossing maakt het mogelijk de dealers door middel van individuele subsites om hun dealerships lokaal te promoten met nieuws, evenementen, open huizen enz. Toyota Denemarken kan aan de andere kant alle subsites updaten met inhoud, zoals campagnes en prijslijsten om bijvoorbeeld toe te kunnen passen bij nationale marketing campagnes. Op deze manier kunnen gecentraliseerde campagnes worden uitgevoerd, evenals lokale campagnes die geïnitieerd kunnen worden door de individuele dealers. Bovendien, heeft elke dealer de mogelijkheid om zijn of haar selectie van gebruikte auto’s op de subsite te promoten.

De oplossing was niet alleen om te profiteren van de klanten, maar ook de dealers profiteerde ervan. De dealers kregen te maken met schaalvoordelen zoals kleinere start-up kosten, minder onderhoud en ontwikkeling en exploitatiekosten. Een ander pluspunt voor de dealers is dat ze altijd weten dat hun sites up-to-date zijn, omdat Toyota Denemarken voortdurend de nieuwste marketing content levert – het enige wat ze nodig hebben om zich te concetreren op hun eigen lokale marketing inspanningen.

Resultaten

De lokale dealers hebben hun schaalvoordelen bereikt met betrekking tot ontwikkeling en exploitatiekosten. De nieuwe Dynamicweb oplossing geeft de lokale dealers de mogelijkheid om een sterke aanwezigheid online te creeeren evenals in hun omgeving. Daarnaast is het mogelijk om de online aanwezigheid van de dealers te verhogen door het toevoegen van hun selectie van gebruikte auto’s op hun lokale website. De dealers zijn tevreden met hun nieuwe platform en ook is er een leergemeenschap opgericht voor de dealers om hun online kwalificaties verder te ontwikkelen en meer informatie over hun lokale doelgroep te leren. Dit alles om de interactie met klanten te verbeteren.

Toyota
"’We hadden behoefte aan een oplossing om de verkoop en marketing te ondersteunen voor onze lokale dealers en om onze routines aanzienlijk te verlichten. Met Dynamicweb hebben we de perfecte oplossing, waardoor we zowel doen aan gecentraliseerde marketing en aan het uitbesteden van de marketing aan de lokale dealers om zo de lokale marketing inspanningen te initiëren. "
- Toyota
Toyota
Klant
Toyota
Locatie
Denemarken
Segment
CMS, Marketing, Manufacturing
Website
www.Toyota.dk
Partner
Buchs A/S

Soortgelijke cases