Truckland

Truckland is een bekend Nederlands bedrijf die bestelwagens en vrachtwagens verkopen, verhuren en onderhouden. Als een full service provider voor zakelijke transport oplossingen, kan Truckland zorgen voor het onderhoud van een enkele bestelbus tot een volledige bedrijfsvloot.

Uitdaging

Maarten Homburg, marketing manager at Truckland, sprak de wens uit om de website te verbeteren met een gloednieuwe bedrijfsindenditeit. Het belangrijkste is dat de nieuwe website gebruiksvriendelijk en volledig responsive zou moeten zijn, om het hoofdoel van de website te bereiken, namelijk het verzamelen van leads voor de lokale bedrijfswagen dealers.

Bluedesk heeft Truckland geholpen door het herstructureren van de layout van de producten en de diensten op de websites. Deze veranderingen zorgen ervoor dat potentiële klanten de juiste informatie vinden op elk apparaat.

Dynamicweb als oplossing

Truckland en Bluedesk besloten om het Dynamicweb All-in-One Platform te gebruiken als fundering voor de nieuwe oplossing. Vooral omdat het platform bestaat uit alle features die Truckland nodig heeft voor hun nieuwe website – in het bijzonder de Lead Tool, die Truckland helpt om meer B2B leads te genereren vanuit hun website.

Met het Dynamicweb platform kan Truckland gebruik te maken van op product type gebaseerde paragrafen om een responsieve layout van de website te creëren. Voor de presentatie van de producten hebben Truckland en Bluedesk gebruik gemaakt van de ecommerce module ter voorbereiding van toekomstige online aankopen. Potentiële klanten kunnen nu eenvoudig zoeken in het complete gamma van vrachtwagens, bestelwagens and onderhoudsdiensten vanaf elk apparaat.

Als laatste heeft het online marketing team van Bluedesk de digitale prestaties van de nieuwe website verbeterd door het optimaliseren van de gehele content – inclusief de ecommerce producten, de technologie en het ontwerp volgens de laatste zoekmachine vereisten.

Resultaten

Sinds de lancering van het nieuwe B2B ecommerce platform, gaat het online marketing team van Bluedesk door met het meten en optimaliseren van de prestaties volgens de gebruikersdata. Sinds oktober 2015 is de gemiddelde keyword positie in google gedaald van 22 naar 11 en de website laat een constante groei zien van het aantal bezoekers. Daarnaast maakt Truckland gebruik van de Dynamicweb Lead tool om alle B2B leads te regristreren om het aantal conversies te verhogen.

Maarten Homburg, Marketing Manager Truckland
"Bluedesk begrijpt onze business en zorgt voor oplossingen voor onze digitale vraagstukken.Wij hebben een prettig partnerschap met Bluedesk en door de service die zij bieden kiezen wij voor Bluedesk."
- Maarten Homburg, Marketing Manager Truckland
Truckland
Klant
Truckland
Locatie
Nederland
Segment
B2B, Marketing, Distribution
Website
www.truckland.nl
Partner
Bluedesk E-Business B.V.

Soortgelijke cases