TuinVisie B.V.

B2B PIM portal met 3000 klantspecifieke en aangepaste producten

Uitdaging

TuinVisie is producent, importeur en leverancier van een breed assortiment tuinproducten voor de consumentenmarkt. Het assortiment omvat betonnen sierbestrating, muurblokken, natuursteen, keramische tegels, tuinhout, kunstgras en composiet, maar ook buitenverlichting, vijvermateriaal en onderhouds- en schoonmaakproducten. Daarmee is TuinVisie dé totaalleverancier voor tuinbouwmaterialen. TuinVisie verkoopt alleen via haar B2B kanalen en niet rechtstreeks aan consumenten.

In november 2015 is TuinVisie onderdeel geworden van Morssinkhof Groep B.V. Morssinkhof Groep is producent van civieltechnische en sierbestratingsproducten en leverancier van straatstenen en gevelstenen.

TuinVisie had 2 afzonderlijke sites, een consumentenwebsite en een B2B portal, die beiden werden onderhouden in een zeer gedateerd CMS op maat. Wijzigingen op de website voor producten en prijzen moesten 2 keer worden verwerkt. Met een assortiment van ongeveer 3000 producten en meer dan 300 nieuwe producten per jaar was het erg tijdrovend en daardoor kostbaar om de sites up-to-date te houden. Daarnaast konden klanten van TuinVisie alleen de algemene prijzen zien, niet hun klantspecifieke prijzen, wat ook niet erg klantvriendelijk was.

Dynamicweb als oplossing

TuinVisie heeft nu een consumentenwebsite met een B2B portal in één, gekoppeld aan hun PIM en ERP systeem. De portal is gevuld met 3000 producten en alle klanten hebben hun eigen productprijzen en kortingen. De website met B2B portaal wordt voor elke klant op maat gemaakt en automatisch ingevuld met productdetails dankzij de koppeling met het PIM systeem. Een schoolvoorbeeld van het voordeel van 'één bron van waarheid'.

Resultaten

Met de nieuwe Dynamicweb oplossing hoeft TuinVisie haar assortiment niet meer handmatig up-to-date te houden in 2 aparte CMS's, want het wordt nu automatisch gevuld via PIM. Prijzen en klanten zijn gebaseerd op data uit het ERP wat ook veel tijd bespaart.

Maar nog belangrijker, de kans op fouten wordt geminimaliseerd doordat data niet meer handmatig in een CMS wordt ingevuld. Met de toevoeging van klantspecifieke prijzen, zijn klanten nu meer bereid om online te kopen in plaats van per post, wat ook tijd en geld bespaart.
Manon Albinus, Projectmanager, PIM/MDM Specialist
""De combinatie van Dynamicweb, PIM en ERP met Innovadis als onze implementatiepartner is de perfecte oplossing gebleken voor onze groeiende organisatie.""
- Manon Albinus, Projectmanager, PIM/MDM Specialist
TuinVisie B.V.
Klant
TuinVisie B.V.
Locatie
Nederland
Segment
B2B, PIM, Manufacturing, D365
Website
www.tuinvisie.nl/

Soortgelijke cases