B2B e-commerce en selfservice portaal voor ondersteuning van dealers en klanten

Tysse is de grootste trailerproducent in Noorwegen en verkoopt jaarlijks ongeveer 10.000 trailers via een netwerk van 141 dealers.

Uitdaging

Een paar jaar geleden heeft Tysse het Microsoft Dynamics AX bedrijfssysteem bijgewerkt, maar het e-commerce platform dat hierbij werd geleverd was niet optimaal. De webshop was onstabiel, moeilijk te gebruiken en met een niet-tijdige interface.

Het lastige online portaal leidde ertoe dat steeds meer detailhandelaren naar het hoofdkantoor van Tysses telefoneerden om een bestelling te plaatsen, wat resulteerde in veel handmatig werk voor de dealers. De situatie voor de retailers en dealers werd uiteindelijk onhoudbaar.

Daarom begon het streven naar een nieuwe e-commerce oplossing en in 2017 kwam de keuze op Dynamicweb met EG als partner. De nieuwe online winkel is in februari 2018 "geopend".

Dynamicweb als oplossing

Het B2B portaal van Tysse is gebouwd met Dynamicweb All-in-One, - nauw geïntegreerd met Dynamics AX. Hun resellers kunnen eenvoudig nieuwe trailers met add-ons bestellen, bestellingen en facturen bekijken, - en ook een commissie-lijst in de gaten houden (geleverde trailers, niet gefactureerd).

Een van de coolste functies is de mogelijkheid om reserveonderdelen te kopen op basis van het serienummer van een aanhangwagen. Door een serienummer in te voeren, krijgt de gebruiker een complete productie-stuklijst vanuit AX, - en de mogelijkheid om een gewenst reserve-onderdeel rechtstreeks van de stuklijst (Bill Of Material) te kopen. Op deze manier kan Tysse elke keer correcte reserveonderdelen garanderen! Het B2B portaal heeft de resellers van Tysse een langverwachte tool gegeven om hun bedrijf bij Tysse te ondersteunen.

Resultaten

Met de ecommerce oplossing van Dynamicweb, ontwikkeld door EG, kunnen retailers nu zelf orders plaatsen, wat resulteert in meer tijd voor dealers om actief retailers te ondersteunen.

Het resultaat van de nieuwe e-commerce oplossing is al merkbaar, ook al is het nieuwe e-commerce portaal slechts een maand oud, meer dan de helft van alle bestellingen van dealers komt nu via de webshop in plaats van via de telefoon. Eerder kwam slechts 1/3 van alle bestellingen via het online portaal.
Gisle Låstad, Marketing Manager, Tysse
"Het belangrijkste voor ons was dat de oplossing zou worden geïntegreerd met Dynamics AX en dat de partner over de nodige competentie beschikte om naadloze integratie te garanderen. Het was ook belangrijk om ervoor te zorgen dat de e-commerce oplossing verder kan worden ontwikkeld als Microsoft Dynamics ontwikkelt."
- Gisle Låstad, Marketing Manager, Tysse
Tysse
Klant
Tysse
Locatie
Noorwegen
Segment
B2B, Manufacturing, Dynamics AX
Website
www.tysse.no
Partner
EG A/S

Soortgelijke cases