B2B PORTAL MET LAB ANALYSE, MOBIEL SCAN ZOEKEN EN VISMA INTEGRATIE.

Uno-X Lubrication is gespecialiseerd in het leveren van smeermiddelkwaliteitsproducten van Texaco, Chevron, Panolin en Anderol aan Scandinavische groothandelsklanten.

Uitdaging

Uno-X wilde zijn weboplossing upgraden om tegemoet te komen aan de toenemende behoeften van consumenten aan digitalisering en om zich te onderscheiden van hun concurrenten met een nieuw, innovatief en schaalbaar platform.

De eerste stap was om een nieuwe website te ontwikkelen met B2B e-commerce en integratie met het Note systeem dat wordt gebruikt door de Uno-X analyseafdeling. Bovendien vereiste Uno-X naadloze integratie met hun Visma Business ERP systeem.

Dynamicweb als oplossing

In enkele maanden tijd lukte het Uno-X en hun Dynamicweb partner, 1st Web, om een nieuwe digitale identiteit en integratie met externe gegevensbronnen te ontwikkelen. Met name de zoekfunctie op de voorpagina is een unieke tool die nu beschikbaar is voor klanten.

De oplossing stelt Uno-X in staat om eenvoudig nieuwe landingspagina's te creëren en toe te voegen met de ingebouwde zoekmechanismen en integraties en kan zelfs kiezen welke Visma- en OATS-taal (extern systeem dat informatie geeft over welke oliën geschikt zijn voor specifieke auto's, vrachtwagens, landbouwproducten). machines, enz.) worden weergegeven op de landingspagina's van de klanten.

Innovatie vormt de kern van de samenwerking tussen 1st Web en Uno-X. Onlangs is een gepersonaliseerd dashboard gelanceerd, met alles van verklaringen en laatste orders tot de nieuwste analyses van het laboratorium. Ook definieert een gepersonaliseerde instelling vanuit een gebruikersrol welke content en gegevens de gebruiker wordt gepresenteerd.

Resultaten

Alles bij elkaar biedt het een functioneel e-commerce universum met een complex klantencentrum en een slimme "Quick ordering" functie om een naadloze gebruikerservaring te ondersteunen die langdurige en waardevolle klantenloyaliteit genereert.

Met de nieuwe scanoplossing kunnen klanten hun verpakking scannen vanaf elk mobiel apparaat met een camera, die vervolgens wordt verwerkt door een intelligente weging en een Levenshtein-afstandsalgoritme dat het product identificeert. Hetzelfde geldt wanneer de klanten concurrerende producten scannen en worden gepresenteerd met bijbehorende producten uit het Uno-X productgamma. De volgende stap is om de gescande producten eenvoudig te bestellen. Dit is geen APP maar een webgebaseerde oplossing met Dynamicweb als kern.
Salem Buur, Digital Lead, Uno-X Smøreolie A/S
"We gebruiken 1st Web voor zowel productontwikkeling als onderhoud. Ze bieden geweldige services en beschikken over waardevolle zakelijke en technische inzichten waardoor ze een essentiële leverancier zijn."
- Salem Buur, Digital Lead, Uno-X Smøreolie A/S
Uno-X Lubrication
Klant
Uno-X Lubrication
Locatie
Denemarken
Segment
B2B, Distribution, Visma
Website
lube.unox.dk/
Partner
1st Web ApS

Soortgelijke cases