Een klantportaal van Dynamicweb: iets voor jou? Ontdek de voordelen…

Met een klantportaal van Dynamicweb ben je jouw klanten optimaal van dienst. Nu steeds meer klanten op zoek zijn naar snelheid en gemak, is zo’n online portaal een ideale oplossing.
Geschreven door Dynamicweb op 15.04.2022, 12:51
Een klantportaal van Dynamicweb: iets voor jou? Ontdek de voordelen…

Met een klantportaal van Dynamicweb ben je jouw klanten optimaal van dienst. Nu steeds meer klanten op zoek zijn naar snelheid en gemak, is zo’n online portaal een ideale oplossing. Je voldoet hiermee aan de verwachtingen van je klanten, waardoor je ook de klanttevredenheid en de loyaliteit versterkt. En dat zorgt weer voor een betere conversie en een hogere omzet.

Het belang van een klantportaal

Om klanten aan je te binden, is het belangrijk om verwachtingen waar te maken en waar mogelijk zelfs te overtreffen. Tevreden klanten zijn immers loyaal en brengen ook weer nieuwe klanten binnen. Daarom is het belangrijk om klanten te bieden wat ze van je vragen. Dynamicweb helpt bedrijven daarbij met slimme en doordachte oplossingen. Een online klantportaal is daar een prachtig voorbeeld van. Met deze tool bouwen wereldwijd vele duizenden bedrijven in de meest uiteenlopende branches al jarenlang aan hun succes. Veel klanten zien zo’n portaal zelfs al als iets heel vanzelfsprekends.

Wat is een klantportaal eigenlijk?

Snelheid en gemak zijn tegenwoordig belangrijke criteria die klanten stellen aan hun leveranciers. Of het nu gaat om het plaatsen van een bestelling, het downloaden van een handleiding, het raadplegen van een specificatieoverzicht of het inzien van een serviceticket: klanten willen hun zaken kunnen regelen wanneer en waar het hen uitkomt. Een klantportaal is daarvoor de perfecte oplossing. Maar wat houdt zo’n portaal eigenlijk in? Samengevat gaat het om een beveiligde en afgeschermde online omgeving waarin je klanten 24/7 een digitale dienstverlening biedt. Klanten kunnen hiermee op ieder gewenst moment de gewenste service ontvangen. De ervaring leert dat klanten dit zeer op prijs stellen.

Lees meer over klantervaringen die cruciaal zijn voor succesvolle e-business in onze gratis whitepaper. Waarom u meer dan een winkelwagen nodig heeft 

De voordelen van een klantportaal

Dat klanten zo tevreden zijn over het zelfbedieningsportaal van Dynamicweb is eigenlijk heel begrijpelijk. Het online portaal heeft namelijk diverse voordelen.

  • Met een klantportaal ben je de klant sneller en efficiënter van dienst
  • Klanten helpen zichzelf en ontlasten daardoor je personeel
  • Het proces van offerte naar order verloopt aanzienlijk sneller
  • Dankzij koppelingen met je ERP-systeem heeft je klant realtime inzicht in de juiste informatie

Hoe ziet een goed online portaal eruit?

Het succes van een online zelfbedieningsportaal valt of staat met een aantal belangrijke factoren. Graag delen we er zeven:

  • Personalisatie: je klant moet er altijd van overtuigd zijn dat het zijn portaal is
  • Maatwerk: bied klanten alleen die informatie die voor hen relevant is
  • Eenvoud: zorg dat je klantportaal makkelijk vindbaar en eenvoudig in gebruik is
  • Relevantie: om de klant op het juiste moment met de juiste informatie te bedienen, is het belangrijk dat het portaal relevant en actueel is
  • Customer journey: waarborg dat elke interactie van je klant op de juiste manier wordt opgevolgd
  • Contact: zorg dat de klant je altijd kan bereiken door de juiste call to actions op de juiste plek toe te voegen
  • Monitoring: houd de belangrijkste doelstellingen en activiteiten zorgvuldig bij; meten is weten en helpt om je klantportaal doorlopend te optimaliseren

Bedien je klanten optimaal

Wil je jouw klanten ook graag de beste service en een optimale klantervaring bieden? Neem dan gerust eens vrijblijvend contact op met de specialisten van Dynamicweb. We laten je graag zien welke uitgebreide mogelijkheden een klantportaal voor jouw bedrijf te bieden heeft.