11 handige tips voor het maken van e-mails die converteren 📧

Uw uiteindelijke doel als marketeer is om e-mails te maken die conversies genereren. In deze blog onthullen we 11 geheimen achter e-mails die worden geconverteerd, U leert over de elementen die dit mogelijk maken en hoe u deze kunt toevoegen aan uw e-mailmarketingstrategie.
Geschrevendoor Dynamicwebop 18.02.2019, 12:00
11 handige tips voor het maken van e-mails die converteren 📧

 

  • Weet wat uw doel is en wie uw publiek is en richt u op hen 

Nog steeds op het gebied van targeting, het is slim om één doel te hebben - dat ene wat u wilt bereiken - voor elke e-mail. 

Gebruik wat u weet uit web- en social analyse en interacties met klanten om uw buyer persona's klant avatars te bouwen. Wanneer u uw klanten kent, is het eenvoudig om een e-mail te schrijven waarbij klanten graag verder willen klikken. 

  • Kies de juiste woorden en wees relevant 

Woordkeuze is cruciaal om het lezen van uw e-mail een geweldige ervaring te maken, en aangezien de meeste e-mails kort zijn, telt elk woord. 

Wat u niet zegt, is ook belangrijk voor het opbouwen van vertrouwen. Vermijd valse beloften en andere slinkse marketingtactieken, anders loopt u het risico dat u abonnees voor altijd kwijtraakt. 

  • Een geweldige onderwerpregel

Mensen openen uw e-mails als ze denken dat ze er baat bij zullen hebben, als ze zich zorgen maken over het missen van gegevens, of als u overtuigend bewijs presenteert over waarom ze dat zouden moeten doen. 

In psychologisch opzicht staat de fear of missing out (FOMO) aan uw kant, omdat de meeste mensen nooit iets willen missen. Dat is waarom tijdelijke kortingen zo goed werken. Gebruik schaarste en urgentie in uw e-mail en meer mensen zullen klikken. Dat geldt ook voor nieuwsgierigheid. 

  • De preview tekst 

With modern email clients, it’s not just the subject line that sells people on opening your email. It’s also the preview text. Met de moderne e-mail klant, is het niet alleen de onderwerpregel die mensen uw e-mail laten openen. Het is ook de voorbeeldtekst. Probeer dit te beperken tot een max. van 140 tekens. 

  • Keep it simple and strong (K.I.S.S.) 

Zodra abonnees uw e-mail openen of doorklikken naar uw landingspagina, heeft u slechts enkele seconden om hun aandacht te trekken. 

Dus, gebruik geen moeilijke woorden. 

Schrijf in plaats daarvan alsof u met een vriend praat. Maar houd tegelijkertijd uw content krachtig en to-the-point zodat lezers geïnteresseerd blijven. 

  • Duidelijke call to actions (CTA's)

De laatste stap van een hoog-converterende e-mail is om mensen de gewenste reactie te geven. In het geval van een online retailer, is dat om evoor te zorgen dat abonnees uw pagina bezoeken en een wijziging aanbrengen. 

Het tegenovergestelde is dat mensen geen actie ondernemen, tenzij u expliciet zegt dat ze dat moeten doen. Dus, als u een e-mail stuut met uw nieuwste producten, moet u een knop toevoegen die aangeeft dat ze hierop moeten klikken. Het is een eenvoudig, maar vaak over het hoofd gezien idee. 

  • Beloon uw lezers

Elke e-mailmarketing guide zal u adviseen lezers te belonen voor het openen van uw e-mail. 

Vaak bevatten e-mails enkele statistieken of linken ze naar een case study die de lezers laat weten dat het een goed idee was om te abboneren, en geeft het ze nog een reden om op uw lijst te blijven. Of het kan zo simpel zijn als het geven van een extra gratis geschenk om hen te bedanken voor het aanmelden. 

  • Gebruik minder "wij" en meer "u"

Leg de focus van uw e-mailmarketing copywriting op uw ontvangers, in plaats van op uwzelf door teveel onnodige informatie over uw bedrijf te geven.  

Mensen die zich abonneren om uw e-mails te ontvangen, zijn immers meer geïnteresseerd in hoe de producten die uw bedrijf aanbiedt aan hun behoeften kunnen voldoen en nuttig voor hen kunnen zijn. 

  • Gebruik relevante SEO keywords

Het gebruik van trefwoorden in e-mailmarketing is belangrijk voor het maken van kopieën die de interesse van uw lezers wekken, maar ook voor het succes van uw website met betrekking tot zoekmachines. 

Zorg er echter wel altijd voor dat uw content nuttig en goed geschreven is. E-mailmarketing kan 'spammy' klinken wanneer schrijvers proberen te veel zoekwoorden te gebruiken waar deze niet thuis horen. 

  • Q&A

De beste manier om deze bezwaren te ontdekken is door uw klanten zoveel mogelijk vragen te stellen over de dingen waar ze mee worstelen en probeer hen dan advies te geven over hoe ze dat probleem kunnen oplossen. 

Op deze manier kunt u in real-time zien hoe potentiële klanten reageren op uw verkoopberichten. 

  • Praat over de voordelen VS de mogelijkheden 

Gebruik technieken voor het schrijven van e-mails waarbij uw klanten en potentiële klanten weten 'wat er voor hen in zit' door te praten over de voordelen van uw producten en/of diensten, in plaats van simpelweg alleen de functies te vermelden. 

Als u meer te weten wilt komen over het verhogen van uw sales door middel van e-commerce e-mailmarketing, klik dan hier onder! :)