3 dingen die u moet hebben voor een succesvolle online winkel

Binnen uw specialisatie concurreert u vaak met veel andere bedrijven die vergelijkbare producten verkopen als die van uzelf. Het is daarom belangrijk om uzelf online en fysiek van uw concurrenten te onderscheiden.
Geschrevendoor Dynamicwebop 31.07.2019, 00:00
3 dingen die u moet hebben voor een succesvolle online winkel

Met een nichewinkel heeft u een breed scala aan klanten en kansen, maar u bent ook actief in een sterk concurrerende markt.

Als u een of meer fysieke winkels heeft, is het belangrijk voor u om daarnaast een website te hebben met een moderne online winkel die de klant een goede indruk van uw bedrijf geeft. Met deze winkel heeft u de mogelijkheid om veel meer klanten te bereiken. Het is echter ook belangrijk dat u een een specifiek imago uitbeeldt, zodat de klant fysiek en online dezelfde producten, aanbiedingen en beschikbaarheid krijgt. Dit zal op zijn beurt uw verkoop en naamsbekendheid vergroten en tegelijkertijd risico's en kosten verlagen.

Hier zijn 3 belangrijke dingen die u nodig hebt om van uw online winkel een succes te maken. 

1. Integreer uw online winkel met uw ERP

Als u een succesvolle online winkel wilt, is het belangrijk om een geïntegreerd ERP systeem (bedrijfssysteem) te hebben dat altijd live informatie produceert. Op deze manier krijgen uw klanten altijd de juiste informatie over prijzen, aanbiedingen, de voorraadstatus en productinformatie. Dit zal resulteren in een betere klantervaring wanneer uw site wordt bezocht.

2. Automatische bestelprocessen - klantportals

In uw online winkel moet u een klantenportaal aanbieden waar klanten kunnen inloggen en eerdere bestellingen, facturen, nabestellingen en contactgegevens kunnen bekijken. Dit vermindert het handmatige werk dat u moet doen en de verzoeken van de klant worden sneller verwerkt. 

Een klantenportaal kan ook bijdragen aan verhoogde klantloyaliteit. Bovendien kunt u voor elke klant aangepaste content tonen op basis van eerdere aankopen en interesses in de online winkel.

3. Product Information Management

Door een geïntegreerd Product Information Management systeem te hebben, kunt u uw klant zo volledig mogelijk informeren over al uw producten. 

Met PIM kunt u uw producten verrijken met veel meer informatie dan u normaal gesproken van een ERP systeem kunt krijgen. Bovendien kunt u eenvoudig productinformatie op groeps- en variantniveau wijzigen of toevoegen.

Met een PIM systeem kunt u ook alle informatie die u hebt op sociale media en andere verkoopkanalen cross-publishen en hebt u ook de mogelijkheid om meerdere talen aan uw PIM systeem toe te voegen, zodat wanneer u de productinformatie in één taal wijzigt, de wijzigingen eenvoudig doorgevoerd kunnen worden in andere talen.


Een goed voorbeeld van een bedrijf dat ervoor heeft gekozen zijn bedrijf te digitaliseren, is Pillivuyt. Pillivuyt is een van onze vele klanten die het Dynamicweb All-in-one platform gebruikt.

Met een lange traditie van het verkopen van hoogwaardig porselein aan voedselliefhebbers over de hele wereld, werd het tijd dat ze ook een online aanwezigheid versterkten die consistent was met de kwaliteitsfocus van het bedrijf.

De nieuwe website van Pillivuyt is een groot succes en heeft het verkeer naar het bedrijf aanzienlijk verhoogd.