3 Slimme Manieren om Gebruik Te Maken van Dynamics AX (of NAV) om Meer Klanten te Behouden

Er zijn twee dingen waar marketeers en verkoopteams het over eens zijn: (1) Het handhaven van een gestage stroom van leads betekent hard werken en (2) ansjovis is de slechtste ijssmaak. We zijn hier om te helpen met het eerste.
Geschrevendoor Dynamicweb Softwareop 06.06.2018, 00:00
3 Slimme Manieren om Gebruik Te Maken van Dynamics AX (of NAV) om Meer Klanten te Behouden

 

Omdat het genereren van leads en het werven van klanten zo moeilijk is, is klantenbinding een belangrijk aspect van een slimme e-commerce strategie. En hoe u uw bestaande Dynamics AX (of NAV) en uw CRM gebruikt voor klantenbinding heeft een grote invloed op uw winst.

Waarom is er een verband tussen winstgevendheid en klantenbinding? Omdat het behouden van een klant werkelijk goedkoper is dan het werven van een helemaal nieuwe.  (Met dank aan de Harvard Business School).

Zonder de marketinginspanningen en verkoopgesprekken die nodig zijn om geheel nieuwe klanten aan te trekken, leveren uw terugkerende klanten u werkelijk meer geld op. En niet alleen dat. Door middel van mond-tot-mond (of online mond-tot-vingertoppen), kunnen zij zelfs het goede woord over uw e-commerce winkel verkondigen.

Echter, om ervoor te zorgen dat ze terug blijven komen, moet u hun geven wat ze willen. En een geweldige online klantbeleving komt wanneer u uw e-commerce integreert met uw andere belangrijke systemen zoals Dynamics AX/NAV en CRM.

Integratie stelt u in staat om gebruik te maken van productgegevens, voorraadinformatie, klantprofielen, en andere details om een ​​gecombineerde, effectieve, gerichte kracht van online marketing te creëren.  Integratie betekent intelligente marketing.

Hier zijn drie slimme manieren om deze systemen te gebruiken om de meeste klanten en de meeste winst te behouden:

1) Verschaf uw klanten vanaf het begin een goede belevenis.

Wat is slimmer dan dat?  (Opmerking: retorisch) Als u wenst dat uw e-commerce klanten werkelijk terugkeren, dan moet u hun bij de eerste keer een geweldige belevenis verschaffen met uw website. Klanten stappen op als ze een slechte winkelervaring hebben.

Helaas zien teveel bedrijven de ervaring bij het eerste bezoek over het hoofd. En dat is niet slim want de eerste indruk is beslissend. Maak het makkelijk voor nieuwe klanten om de juiste producten te vinden en maak het makkelijk om die producten te kopen.

Intelligent zoeken en gepersonaliseerde aanbevelingen zijn van belang voor de consument, en de productinformatie die zij nodig hebben, is al aanwezig in uw Dynamics AX en NAV systeem!

2) Stuur Klanten Relevante E-mails.

Of het nu B2B- of B2C-klanten zijn, zij houden van aanbiedingen. Wanneer uw e-commerce, AX/NAV en CRM samenwerken, heeft u de mogelijkheid om de consumenten gepersonaliseerde e-mails te sturen met aanbiedingen die specifiek relevant zijn voor die klant.

Volg verkopen op met cross-selling mogelijkheden die rechtstreeks verband houden met het product dat de klant net heeft gekocht.  Specificiteit en personalisatie verbeteren conversiecijfers. En niet alleen dat. E-mail marketing en nieuwsbrieven houden klanten op de hoogte over uw bedrijf en geven hun redenen om terug te keren.

3) Geef Klanten Zelfbedieningsportalen

Sommige klanten hebben niet eens de prikkel van e-mail nodig om naar uw site terug te keren. Wees aantrekkelijk voor deze klanten met behulp van zelfbedieningsportalen die het makkelijk maken om producten opnieuw te bestellen en om hun aankopen te volgen.

Met directe toegang tot hun bestelgeschiedenis, klant specifieke prijzen, online voorkeuren en gepersonaliseerde productaanbevelingen, vergemakkelijken bestaande klanten hun eigen conversies naar terugkerende klanten. En de integratie van uw e-commerce, Dynamics AX en NAV, en CRM is wat dit allemaal mogelijk maakt.