3 tips voor het verhogen van uw omzet door middel van een CMS

Handel betreft alle fysieke producten die aan een eindgebruiker worden verkocht. Het betreft alles, van meubels en elektronica tot gereedschap en verf. Iedereen die een bedrijf heeft in een dergelijke industrie, wordt daarom geconfronteerd met een zeer competitieve markt, en de grote vraag is eigenlijk: Hoe zorgt u ervoor dat klanten naar u toekomen en bij u blijven?
Geschreven door Dynamicweb op 29.07.2019, 00:00
3 tips voor het verhogen van uw omzet door middel van een CMS

Tegenwoordig hebben we een afnemersmarkt - dat wil zeggen dat het aanbod veel groter is dan nodig en veel bedrijven worstelen om klanten aan te trekken en hun bestaande klanten te behouden. Content is tegenwoordig een veel belangrijker onderdeel van de verkoop dan al het andere dat u doet om de klant aan te trekken.

Het is belangrijk dat u de klant inspiratie en toegevoegde waarde biedt voor zijn aankopen. Hoewel de bank die je gaat verkopen op zichzelf vrij goed is, is het absoluut noodzakelijk dat je de klant meer waarde geeft dan alleen de bank zelf. Wanneer een consument een nieuwe bank voor zijn woonkamer wil kopen, gaan ze online zoeken. Vanwege de digitale wereld waarin we leven, heeft de klant een ongelooflijk aantal bronnen die ze kunnen gebruiken.

Wij hebben drie tips verzameld om u te helpen bij het aantrekken van klanten door middel van de juiste content.

1. Inspireer uw klanten 

Het betekent niet dat de bank die u probeert te verkopen op zichzelf modieus is. U moet de klant inspireren  door de bank in een huiselijke omgeving te plaatsen, zodat de klant zichzelf in de situatie kan herkennen en hier een gevoel bij kan plaatsen.

2. Schrijf een blog 

Maak een blog op uw digitale platform waar u klanten nuttige informatie en tips kunt geven over hoe de klant aan een behoefte kan voldoen door een van de producten die u verkoopt te gebruiken. Vergeet niet dat deze blog geen verkooppraatje moet zijn, dus het is belangrijk dat u niet over de specifieke bank schrijft, maar dat u schrijft over hoe een bank de uitstraling voor de hele woonkamer kan bepalen.

3. Besteed genoeg tijd aan uw content

Besteed genoeg tijd om relevante en inspirerende content samen te stellen voor uw klant: Kwantiteit boven kwaliteit! Voel je vrij om een campagne te maken waarin je een behoefte aanpakt waar je meerdere weken op focust en de klant verschillende typen content geeft over die specifieke behoefte. Op deze manier krijgt de klant vertrouwen in uw bedrijf.

Door deze drie tips te gebruiken, zult u in staat zijn om meer klanten van uw concurrentie naar u toe te trekken, en deze klanten zullen ook loyaler zijn, omdat ze vinden dat ze meer waarde uit uw bedrijf halen dan alleen de verkoop zelf. U kunt de klant content bieden zowel vóór als na de verkoop. Als u meerdere soorten producten verkoopt, kan het interessant zijn om de klantrelatie te behouden, omdat de volgende keer dat de klant een product nodig heeft dat u ook verkoopt, u de eerste keus zal zijn, omdat u meer hebt aangeboden dan alleen het product. Tevreden klanten zijn bovendien goede ambassadeurs voor uw merk! 

Bekijk via onderstaande link hoe u gemakkelijk en snel content kunt bewerken met Dynamicweb CMS.