3 tips voor het verhogen van uw omzet met een moderne online winkel

De gespecialiseerde handelssector is altijd een concurrerende markt geweest, maar de laatste jaren is de markt nog moeilijker geworden om te bedienen. In de digitale wereld van vandaag hebben uw klanten toegang tot allerlei informatie over de producten die u verkoopt, maar vaak willen zij de producten online kopen en niet in een fysieke winkel.
Geschrevendoor Dynamicwebop 15.07.2019, 00:00
3 tips voor het verhogen van uw omzet met een moderne online winkel

Met slechts enkele klikken hebben klanten toegang tot alles wat ze over een product moeten weten en met services die de goedkoopste prijzen van meerdere winkels tonen, zijn er veel professionals die hun deuren moeten sluiten.

Om te overleven, is het noodzakelijk om een moderne online winkel te hebben die uw klanten altijd kunnen vinden. En, met een online winkel heeft u veel meer mogelijkheden om nieuwe klanten aan te trekken dan met een fysieke winkel. U kunt uw online winkel gemakkelijk omvormen tot een volledige portal, welke uw belangrijkste troef kan zijn.

Wij hebben 3 handige tips verzameld die u laten zien waarom u een moderne online winkel zou moeten hebben.

1. Klantportaal en Selfservice

Met een online winkel kunt u eenvoudig een klantportaal voor uw klanten opzetten waar zij kunnen inloggen en nieuwe producten kunnen bestellen, de bestelgeschiedenis kunnen bekijken en lid kunnen worden van een klantenclub en zo punten kunnen sparen.

Dit maakt het voor u eenvoudiger om uw klantenlijst bij te houden en om de klant toegevoegde waarde te bieden wanneer zij bij u kopen. Bovendien bespaart het u enorm veel tijdrovend werk, omdat het bestelproces wordt geautomatiseerd en u dus niet meer elke bestelling handmatig hoeft te verwerken.

Door klantenclubs en loyaliteitspunten/kortingen te bieden, zal de klant ook loyaler worden, juist omdat de klant wordt beloont door bij u te kopen.

2. Digital Marketing

Door middel van uw online winkel kunt u goede marketingcampagnes creëren. U kunt automatische nieuwsbrieven opstellen die u naar al uw klanten verstuurt, zowel vóór als na de aankoop. Bovendien kunt u regelmatig nieuwsbrieven versturen met nieuws en relevante aanbiedingen of geautomatiseerde e-mails voor verlaten winkelwagentjes om de klant te herinneren.

Ook kunt u gepersonaliseerde nieuwsbrieven maken die u naar een geselecteerd segment verzendt, bijvoorbeeld op basis van aankoopgeschiedenis en interesses.

3. Onderscheid u van uw concurrenten

Met een moderne online winkel heeft u veel meer mogelijkheden om u te onderscheiden van uw concurrentie. Bijvoorbeeld door opvallende kleuren te gebruiken in uw ontwerp, een chatfunctie toe te voegen zodat klanten op elk gewenst moment contact met u kunnen opnemen of door een unieke klantenclub op te zetten.

U kunt uw online winkel ook gebruiken om uw merk te positioneren op een manier die verschilt van de concurrentie. Misschien wilt u uw klanten laten zien dat u meer kwaliteitsbewust bent dan uw concurrentie of dat u een beter loyaliteitsprogramma hebt. Gebruik uw online winkel om video's en foto’s te tonen die de kwaliteit van uw merk en producten weerspiegelen en de klant het gevoel geven dat hij uw producten nodig heeft om zijn gewenste situatie te bereiken.

Door dit alles te combineren, beschikt u over een moderne online winkel waarmee u uw bereik veel meer kunt uitbreiden dan een fysieke winkel zou kunnen doen. Als u uw online winkel over de grens wilt uitbreiden, is het ook mogelijk om verschillende talen en valuta’s toe te voegen.

Meer weten over de losse modules binnen Dynamicweb zoals Content Management, E-commerce of Marketing? Neem een kijkje bij onze producten via onderstaande link.