Digitale Transformatie (Deel 1) – Wat Wilt Uw E-commerce Klant?

Deze week is toegewijd aan digitale transformatie, wat de optimalisatie van de gehele klantervaring voor elk contactpunt is.
Geschrevendoor Dynamicweb Softwareop 06.06.2018, 00:00
Digitale Transformatie (Deel 1) – Wat Wilt Uw E-commerce Klant?

 

Om de volledige klantervaring end-to-end te optimaliseren, moet u eerst de volgende vraag beantwoorden: wat willen uw e-commerce klanten?

  • Nauwkeurige en up-to-date informatie
  • De mogelijkheid om op uw site te zoeken met elk apparaat dat zij kiezen (smartphone, tablet of desktop)
  • Consistentie in een hoogwaardige klantervaring

Online klanten willen eenvoudigheid. Ze willen 'gemakkelijk kopen', maar ze willen ook 'eenvoudig de producten vinden die ze willen' en 'eenvoudig vergelijken' en 'gemakkelijk onderzoeken'. Als je e-commerce site is gestructureerd als een oud Grieks labyrint, is dat een trefzekere manier om potentiële klanten te verjagen.

Laten we teruggaan naar het rapport van The Altimeter Group. In dat rapport wordt geconcludeerd dat er een ongelukkige breuk bestaat tussen bedrijven die beweren digitale transformatie aan te pakken en degenen die de klantervaring daadwerkelijk transformeren.

Hoewel het proces van digitale transformatie moeilijk blijkt, is het goede nieuws dat veel bedrijven begrijpen welke gebieden belangrijk zijn voor klanten:

  • 80% van de managers en strategen zegt dat het "erg belangrijk" is om processen te verbeteren die de veranderingen in digitale eigenschappen versnellen, zoals website-updates. (19% vindt dit "enigszins belangrijk")
  • 71% zegt dat het "erg belangrijk" is om hun website bij te werken voor de nieuwe mobiele wereld. (25% vindt dit "enigszins belangrijk")
  • 70% zegt dat het "erg belangrijk" is om alle mobiele, web-, e-commerce-, sociale en andere investeringen te integreren om een ​​wrijvingsloze klantervaring te leveren. (24% zegt dat het "enigszins belangrijk is.")

Digitale transformatie betekent meer dan alleen maar investeren in technologie. Het betekent ook investeren in het opnieuw configureren van uw online zakelijke tactieken, strategie en doelstellingen om die geweldige klantervaring te leveren. En deze reacties werken binnen die vorm.

Versnelling van uw website-updates, een site-ontwerp dat er geweldig uitziet voor alle apparaten en het ontwikkelen van een "wrijvingsloze" klantervaring zijn allemaal doelen die meer nodig hebben dan alleen een nieuwe technologie. Deze doelstellingen vereisen dat marketing- en verkoopteams samenwerken om uw klant op de eerste plaats te zetten. (Hoewel de technologie ook een belangrijk onderdeel is.)

Het lijkt misschien overweldigend, dus houd altijd de bal in de gaten. Deze digitale transformatie resulteert in meer verkopen, meer leads, meer conversies en meer betrokkenheid!!!! (Opzettelijk overmatig gebruik van uitroeptekens.)

Volgens het rapport van The Altimeter Group streeft slechts 46% van de leidinggevenden en strategen ernaar de klantenservice te herzien om aan de eisen van de digitale klant te voldoen. Uw bedrijf heeft een uitgelezen kans om een enorm concurrentievoordeel te behalen met digitale transformatie.

Het onderzoek van de Altimeter Group legt uit dat echte digitale transformatie het volgende omvat:

  • Mobiel
  • Website
  • E-commerce
  • Zoeken
  • E-mail reclame
  • Sociaal
  • Communicatie

Klanten willen consistente online zelfbediening op meerdere kanalen. Maar hoe geeft u uw klanten wat ze willen? Welke uitdagingen moeten bedrijven overwinnen? Dat bespreken we in onze volgende blogpost.