Digitale Transformatie (Deel 2) – Handige statistieken om u te helpen uw e-commerce uitdagingen te overwinnen

Deze week hebben we het uitgebreide rapport van The Altimeter Group geanalyseerd over hoe bedrijven digitale transformatie gebruiken om hun klant radicaal te veranderen
Geschrevendoor Dynamicweb Softwareop 06.06.2018, 00:00
Digitale Transformatie (Deel 2) – Handige statistieken om u te helpen uw e-commerce uitdagingen te overwinnen

 

In de eerste post van deze serie identificeerden we digitale transformatie als een complete inspanning, van technologie tot gloednieuwe zakelijke doelstellingen, om de klantervaring te verbeteren. In onze tweede post bespraken we wat uw online- en e-commerce klanten van u willen.

In deze laatste post over digitale transformatie zullen we bepalen hoe we de belangrijkste uitdagingen kunnen overwinnen die voorkomen dat bedrijven hun klantervaring volledig optimaliseren en de vruchten ervan plukken.

De Altimeter Group vroeg leidinggevenden en bedrijfsstrategen om hun topuitdagingen voor digitale transformatie op een rijtje te zetten en hen in belang te schatten. Hier is hoe dat is gegaan:

  • 63% zegt dat het "erg belangrijk" is om de bedrijfscultuur te veranderen om digitale transformatie te bereiken. (34% zegt "enigszins belangrijk.")
  • 59% zegt dat het "erg belangrijk" is om verder te denken dan een "campagnementaliteit" met betrekking tot hun digitale strategie. (22% zegt "enigszins belangrijk.")
  • 56% zegt dat het "erg belangrijk" is voor verschillende afdelingen en silo's om meer samen te werken. (39% zegt "enigszins belangrijk.")
  • 56% zegt dat het "erg belangrijk" is om middelen en budgettoewijzing voor digitale transformatie te verhogen/verbeteren. (39% zegt "enigszins belangrijk.")
  • 53% zegt dat het "erg belangrijk" is om het gedrag en de impact van de nieuwe verbonden klant te begrijpen. (42% zegt "enigszins belangrijk.")

Het onderzoek van de Altimeter Group maakt een sterke conclusie. Uit elk van deze antwoorden blijkt dat de behoefte aan verandering alomtegenwoordig is voor online bedrijven.

Deze antwoorden versterken daarnaast dat digitale transformatie werkt wanneer het hele bedrijf bereid is te veranderen. Het is in het begin vaak moeilijk om verschillende afdelingen zo ver te krijgen om informatie te delen en samen te werken, maar dit wordt beloond met een geweldige klantervaring. Door gegevens te delen, kunt u de online doelstellingen voor online marketing en e-commerce op de lange termijn plannen.

Een andere potentieel intimiderende statistiek is dat veel respondenten zeggen dat het belangrijk is om resources te vergroten. Het is vaak moeilijk om meer geld toe te wijzen aan nieuwe doelstellingen. En dat begrijpen we helemaal! Echt waar!

Maar 'resources' is niet alleen maar geld. Het zijn ook mensen, technologie, tijd, expertise en budget. Gebruik dus elk noodzakelijk onderdeel om digitale transformatie uit te voeren.

Met de vraag naar selfservice en verhoogde verwachtingen van de hedendaagse klanten, is de online klantervaring HET kritieke verschil geworden dat u onderscheidt van uw concurrenten. Digitale transformatie is hoe u dat concurrentievoordeel wint en hoe u verkoopt.

Genoten van deze serie? Lees onze gratis whitepaper Meer dan een winkelwagentje, waarin we meer harde feiten gebruiken om te laten zien waarom e-commerce nu een bedrijf is van de klantervaring.